کمپ ماده 16 استان خوزستان افتتاح شد

آئین افتتاح کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ با حضور علی اکبر حسینی محراب استاندار ، رئیس کل دادگستری ، دادستان مرکز استان، معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و جمعی از مدیران کل استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان، حسینی محراب در ابتدای این آئین گفت : پیشانی بر خاک می‌زنیم و از همه مردم خوزستان که با قدرت در راهپیمایی شکوهمند پیروزی انقلاب حاضر شدند؛ قدردانی می‌کنم.

استاندار خوزستان با اشاره به وجود ۴ هزار شهید فراجا بیان داشت: ما شرمنده شهدای فراجا و خانواده‌های آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های انجام شده در پادگان شهید فرجوانی الگو قرار گیرد؛ عنوان داشت: فعالیت‌هایی که در پادگان شهید فرجوانی صورت می‌پذیرد به عنوان الگوی ساده برای بازپروری و اشتغال معتادان متجاهر در این مرکز(الحدید ) نیز اجرا شود.

حسینی محراب با تأکید بر ضرورت جمع آوری معتادان متجاهر در استان تصریح کرد: چهره همه شهرها باید از وجود معتادان متجاهر پاک شود؛ درمان، آموزش و ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از اعتیاد ضروری است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها به صورت هماهنگ باید در میدان مبارزه با مواد مخدر حاضر شوند؛ ابراز داشت: ستاد هماهنگی برای مواد مخدر طی برنامه دوساله با همکاری همه دستگاه‌ها تشکیل شود.

وی در پایان گفت: باید کار مبارزه با مواد مخدر در خوزستان به گونه‌ای انجام شود که به الگویی برای سایر استان‌ها بدل شویم.

دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز در این آیین با بیان اینکه این مرکز به همت همه مسئولین استان و در راستای اجرای ماده 16 اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر به بهره برداری رسید، افزود : با بهره برداری از این مرکز و جمع آوری معتادین متجاهر و اجرای اقدامات اصلاحی ، بازپروری و درمانی برای آنان زمینه بازگشت مجدد این قشر آسیب دیده به جامعه فراهم می شود.

این مقام ارشد قضایی معتادین متجاهر را منشاء بروز بسیاری از جرائم خرد در سطح جامعه دانست و تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز و نظارت بر بازپروری و بازتوانی آنان و همچنین ایجاد زمینه برای حرفه آموزی آنان می توان از بسیاری از آسیب ها جلوگیری کرد.

سردار زاهدیان معاون مقابله با عرضه مواد مخدر و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در مصاحبه ای با خبرنگار این مرکز با بیان اینکه توجه به کرامت انسانی و اسلامی انسانها همواره مورد توجه نظام جمهوری اسلامی بوده است؛ افزود : مبارزه با توزیع مواد مخدر و پیشگیری از آسیب های مرتبط با آن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار مسئولین نظام بوده است.

وی افزود : با افتتاح این مرکز ظرفیت نگهداری 500 معتاد متجاهر در این استان مهیا شده است و با اجرای الگوههای پیشرفته درمان زمینه بازگشت آنها را به زندگی فراهم می شود.

غلامرضا روشان مدیرکل زندانهای استان نیز در ابتدای این مراسم با بیان اینکه این مرکز در راستای اجرای تفاهمنامه فی ما بین سازمان زندانها و ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای نگهداری، اصلاح و بازپروری معتادین متجاهر افتتاح و به بهره برداری رسید ، افزود :یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری کاهش آسیب های اجمتماعی است لذا با همکاری مسئولین ارشد استان و با ظرفیت ایجاد شده در این مرکز می توان معتادین متجاهر سطح شهرهای استان را ساماندهی کرد.

این مقام ارشد زندانهای استان با بیان اینکه فاز اول این مرکز با ظرفیت پانصد نفر سومین کمپ ماده 16 کشور می باشد، افزود : بعد از معرفی معتاد متجاهر به این کمپ ضمن انجام امورات درمانی و نگهدارنده زمینه برای حرفه آموزی و بازگشت سعادمندانه وی به آغوش خانواده نیز فراهم می شود.

کمپ ماده 16 استان خوزستان افتتاح شد

کمپ ماده 16 استان خوزستان افتتاح شد

کمپ ماده 16 استان خوزستان افتتاح شد

کمپ ماده 16 استان خوزستان افتتاح شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha