قهرمان انسانیت و جهان کسی است که نفس خویش را زمین بگذارد

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، گفت:‌ کسی که بر هوای نفس خود غلبه کند، قهرمان انسانیت و جهان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره‌ کل زندان‌های استان یزد، حجت الاسلام هادی صادقی در کانون اصلاح و تربیت یزد افزود: بر اساس آیات قران بهشت از آن کسی است که گردن کشی نکند و از فساد و نخوت و خود پرستی اجتناب نماید.
وی اظهار داشت:‌ معیار برتری، تقوای بیشتر است که یک نیروی باز دارنده درونی است که در وجود انسان به وجود می آید و او را در برابر ارتکاب کارهای خلاف حفظ می‏کند. کمال تقوا آن است که علاوه بر دوری از گناهان و محرمات، از مشتبهات نیز اجتناب شود.
معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، تصریح کرد: صداقت، سلامت و سختکوشی شاخصه فرهنگ یزد است.
وی گفت:‌ نباید اجازه داد مهاجر پذیری، فرهنگ صداقت، سلامت و سختکوشی مردم یزد را تحت الشعاع قرار دهد.
حجت الاسلام صادقی افزود: یزد باید در سیل پذیرش مهاجر به استان دارالعباده، تلاش شود تا فرهنگ های خوب مردم این استان غالب باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مددجویان کانون، اظهار داشت: خداوند به انسان ها استعدادی زیادی داده است که انسان باید تلاش کند تا استعداد های خود را بشناسد و قهرمان آن شود.
این مقام مسئول ابراز داشت: ‌قهرمانی در استعدادها نیازمند همت بلند و تلاش مضاعف است چراکه تمام موفقیت ها مستلزم داشتن همت بلند می باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha