دیدار رئیس سازمان زندان‌ها و اعضاء کمیسیون اصل 90 مجلس/ اشتغال‌آفرینی در زندان‌ها با استقبال مجلسی‌ها همراه شد

دکتر غلامعلی محمدی در نشستی با نمایندگان کمیسیون اصل 90 بر ضرورت هرچه بیشتر اشتغال‌آفرینی در زندان‌ها برای مددجویان تأکید و توسعه آن را در مراکز تأمینی و تربیتی کشور رو به شد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی وتربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها همزمان با هفته قوه قضائیه و با محوریت اقدامات موثر در دوران کنونی ازجمله توسعه اشتغال در این مراکز، با اعضا کمیسیون اصل 90 به دیدار و گفتگو نشست.

محمدی در این دیدار که عصر روز گذشته، سه‌شنبه انجام گرفت در ابتدا از اعضاء کمیسیون درخواست کرد؛ با توجه به جایگاه نظارتی مجلس در اجرای قانون و مطالبات سازمان زندان‌ها از سایر دستگاه‌های اجرایی بویژه سازمان برنامه و بودجه، در تخصیص به موقع، منظم و کامل اعتبارات ابلاغی یاری‌رسان سازمان زندان‌ها باشند.

رئیس سازمان‌ها همچنین برخی از اقدامات سازمان زندان‌ها در اجرای تحقق تکالیف مربوط به سازمان که در قانون برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است را برشمرد و در ادامه نیز درمورد موانع اجرایی برخی ازمقررات توضیحات لازم ارائه شد.

اولویت جدی ما درحال حاضر توسعه اشتغال در زندان‌هاست

وی در این نشست تأکید کرد؛ اولویت جدی ما درحال حاضر توسعه اشتغال در زندان‌هاست. حتی تجربه ثابت کرده است که مددجویان شاغل در زندان‌ها، کمترین تخلف داخل زندان را دارند. نکته جالب اینکه نرخ بازگشت مجدد آنان به زندان برای این دسته از زندانیان، پس از آزادی به حداقل ممکن رسیده است.

وی با یادآوری دو مصوبه مجلس و تقدیر از اقدام آنان درجهت تسهیل اشتغال خاطرنشان ساخت: دو مصوبه مجلس درخصوص اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیاردی برای توسعه اشتغال در زندان‌ها و همچنین معافیت مالیاتی برای افرادی که در حوزه اشتغال زندانیان سرمایه‌گذاری می‎کنند، تاثیر زیادی در اشتغال مددجویان داشته است.

عملکرد مدیران زندان‌ها برحسب توسعه اشتغال هم سنجیده می‌شود

رئیس سازمان زندان‌ها در این راستا ارزیابی عملکرد مدیران زندان‌ها براساس شاخص‌های توسعه اشتغال را مهم دانست و خبر داد؛ هدف‌گذاری ما در حوزه اشتغال در سال جاری رشد ۲۰ درصدی در پایان ۳ ماهه اول، ۳۰ درصدی در نیمه نخست سال و ۵۰ درصدی تا پایان سال خواهد بود.

محمدی زندان مرکزی گیلان را به عنوان پایلوت در طرح اشتغال حداکثری زندان‌ها معرفی کرد و در ادامه گفت: ما قراردادهایی در حوزه اشتغال در زندان‌ها ازجمله گیلان منعقد کرده‌ایم و در سطح زندان‌های دیگر نیز فضاهای زیادی را در اختیار کارآفرینان و تولیدکنندگان قرار داده‌ایم. با سازمان فنی و حرفه‌ای نیز درجهت آموزش زندانیان همکاری داریم البته در گواهینامه مهارت‌آموزی آنان هیچ نامی از زندان برده نمی‌شود تا هم آبروی آنها حفظ شود و هم زمینه اشتغال آنان پس از حبس براحتی صورت گیرد.

برخی زندانیان به مدد برنامه‌های فرهنگی حافظ قرآن شده‌اند

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به بازدید اخیر خود از زندان قم و ترویج برنامه‌های موثر فرهنگی گفت: بواسطه همین اقدامات موثر فرهنگی حتی در زندان قم شاهد تبدیل اندرزگاه به مدرسه قرآنی هستیم. به همین ترتیب زندانی که در بیرون از زندان قرآن نمی‌خواند حالا به مدد الهی و برنامه‌های فرهنگی زندان‌ها حافظ قرآن شده است.

گفتنی است در ادامه این نشست نیز موضوعات مرتبط در زندان‌ها مورد گفتگوی رئیس سازمان زندان‌ها و نمایندگان حاضر در نشست قرار گرفت و اعضاء اقدامات صورت گرفته ازجمله اشتغال در زندان‌ها را مثبت و امیدوارکننده اعلام کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha