110 زندانی قزوینی در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند

مدیرکل زندانهای استان قزوین از شرکت 110 زندانی در مراسم معنوی اعتکاف خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فرهاد بهرامی با اعلام این خبر گفت: همزمان با ایام البیض، مراسم معنوی اعتکاف با حضور بیش از 110 نفر از زندانیان در زندان مرکزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه رجب ماه استغفار و رحمت خداوند بربندگان است و اعتکاف، نماز و تلاوت قرآن تجلی خود سازی و تهذیب نفس انسانهاست؛ افزود: مراسم اعتکاف از سحرگاه روز ۱۳ رجب با قرائت قرآن و تضرع به پیشگاه الهی در زندان آغاز شده است.

این مقام مسؤل تصریح کرد: یکی از بهترین عبادات و فرصت مناسب برای خودسازی٬ اعتکاف است. می توان در همه کارها قصد تقرب کرد؛ اما اعتکاف٬ فراغتی برای عبادت وتفکر٬ و مناجات بامحبوب ومهربانترین مهربانان وخلوت با اوست.

بهرامی اظهار داشت: روزه گرفتن و عبادت در ماه رجب، تحول عظیمی در روح انسان پدید آورده و مسیر زندگی وی را تغییر می دهد. از اینرو معتکف کسی است که با انس به معنویات، تقویت اراده و تواضع، ازغفلت و فراموشی دوری کرده و به سوی ناپاکیها و زشتی ها حرکت نمی کند.

مدیرکل زندانهای استان تأکید کرد: در این ماه پرخیر و برکت، عبادت خدا و پیروی از ائمه معصومین علیهم‌ السلام، موجب کم شدن جرم و بزه می شود. به حول قوه الهی مراسم اعتکاف امسال نیز با حضور پرشور زندانیان برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر اقامه نمازهای جماعت، مسائل شرعی و احکام توسط مبلغان دینی برای زندانیان تشریح گردید.

انتهای خبر/

110 زندانی قزوینی در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha