آزادی تعدادی از زندانیان مشمول عفو رهبری در زندان مرکزی بوشهر

دکتر مهرانگیز ، رئیس کل دادگستری استان بوشهر ، به همراه تماری ، قاضی ناظر ، در معیت نیکنام ، معاون توسعه و منابع انسانی اداره کل زندانهای استان ، به طور شبانه از زندان مرکزی بازدید و در جمع مددجویان در محل سالن آمفی تئاتر حضور یافت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان بوشهر،رئیس کل دادگستری بوشهر در این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه خجسته و فرخنده فجر و تسلیت ارتحال حضرت زینب کبری (س) ، هدف از این حضور را دیدار با مددجویان و تشریح عفو گسترده مقام معظم رهبری عنوان کردند .

وی در خصوص شخصیت حضرت زینب (س) گفت : شخصیت حضرت زینب کبری (س) ، شخصیت تاثیرگذار بر تاریخ است . شخصیتی که در استغنای مقام توحید رسیده ، آرمان ایشان برتری کلمه توحید در تاریخ و تحقق ولایت الهیه و شکل گیری جامعه بر محور ولایت اهل بیت بوده است . حضرت زینب (س) مفهوم لذت زندگی را در عیش جاودانی ذکر خدا می داند که در منطق او حیات بدون ذکر خدا از صدها مرگ بدتر است .

مهدی مهرانگیز سپس ضمن تشریح عفو ایام الله دهه مبارک فجر بیان کرد : به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و اعیاد مبارک رجبیه ، حضرت آیت الله خامنه ای با پیشنهاد عفو و یا تخفیف مجازات عده زیادی از متهمان و محکومان موافقت کردند که برابر بررسی انجام شده در استان بوشهر حدود 22 درصد از مددجویان مشمول این عفو قرار خواهند گرفت .

وی افزود : این عفو گسترده از جمله عفوهای معیاری است که آخرین بار در سال 1397 پیشنهاد و مورد موافقت معظم له قرار گرفت که در اینگونه از عفوها ، رئیس قوه قضائیه معیارهایی را به رهبر انقلاب پیشنهاد و در صورت موافقت ایشان ، بر اساس آن معیارها، افراد مشمول عفو قرار می گیرند که در عفوهای معیاری افراد بیشتری نسبت به عفوهای موردی و مصداقی مشمول بخشودگی و تسهیلات قانونی خواهند شد .

رئیس کل دادگستری بوشهر اضافه کرد : بخش اول عفو امسال معطوف به متهمان و محکومان حوادث اخیر بوده که از اواخر شهریورماه سال جاری تا زمان ابلاغ این عفو در جریان حوادث ذکر شده دستگیر ، بازداشت یا تحت تعقیب قرار گرفته اند که این افراد با داشتن شرایطی اعم از اینکه حکم آنان صادر یا پرونده در جریان باشد ، با این عفو پرونده آنان مختومه می شود .

سپس نیکنام ، معاون توسعه و منابع انسانی اداره کل زندانها ، با تبریک این ایام و تسلیت ارتحال بانو زینب کبری (س) ، از حضور چندین مرحله ای دکتر مهرانگیز در جمع مددجویان در طول مدت کم استقرار در استان بوشهر تقدیر نموده و این حضور را منبع خیر و برکت قلمداد کردند .

قابل ذکر است ، دکتر مهرانگیز قبل از حضور در جمع مددجویان ، از چگونگی روند بررسی پرونده ها در محل اجرای احکام زندان بازدید و ضمن خداقوت به کارکنان مستقر در مکان که تا پاسی از شب در محل کار سپری می کردند ، قدردانی کرد .

از نکات قابل توجه این مراسم می توان به تشویق مکرر مددجویان در طول برگزاری جلسه از مقام عظمای ولایت اشاره که شعارهایی مانند – ای رهبر آزاده ، تشکر تشکر _ و - سید علی ، دوستت داریم – سر می دادند ، اشاره نمود .

در پایان مراسم نیز نامه آزادی تعداد 5 نفر از مددجویان توسط رئیس کل دادگستری بوشهر به آنان اعطاء که بلافاصله شبانه از زندان خارج شدند .

حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جمع مددجویان  زندان مرکزی

حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جمع مددجویان  زندان مرکزی

حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جمع مددجویان  زندان مرکزی

حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جمع مددجویان  زندان مرکزی

حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جمع مددجویان  زندان مرکزی

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha