44 زندانی با ارفاقات قانونی در خراسان جنوبی آزاد شدند

مدیر کل زندان‌های استان گفت: همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 44 نفر از زندانیان با ارفاقات قانونی به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان جنوبی، عبدی افزود:‌ از ابتدای دهه فجر مسئولین قضایی زندان‌های استان با بررسی پرونده زندانیان و با هماهنگی دستگاه قضایی آزادی44 زندانی موافقت کردند.
وی با بیان اینکه هدف از اِعمال مجازات زندان اصلاح مجرمان و بازگشت سالم آنان به جامعه است ادامه داد: با دیدارهای مستمر از زندان ها و ملاقات قضات با زندانیان می توان آن دسته از زندانیانی که فرایند اصلاح آنان تکمیل شده و مطابق قانون ظرفیت استفاده از ارفاقات قانونی را دارند شناسایی و زمینه آزادی آنان را فراهم ساخت.
وی تصریح کرد: تأمین امنیت جامعه و برخورد قاطع با مجرمان جرائم مهم منافاتی با اعطای تسهیلات به مجرمان جرائم خرد و سبک ندارد و رعایت این سازکار تأکید شده از سوی ریاست قوه قضائیه می تواند رأفت و عطوفت اسلامی را در زندان های توسعه بخشد.
عبدی با اشاره به این که در راستای سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تصریح کرد: به منظور کاهش آسیب های ناشی از حبس بر زندانی و خانواده او از همه‌ی ارفاق‌های قانونی برای تغییر وضعیت زندانیان واجد شرایط و ایجاد زمینه آزادی آنان با استفاده از ارفاقات قانونی و اعطای مرخصی و موافقت با مرخصی پایان حبس استفاده می‌شود.

وی بابیان این که این زندانیان حسن اخلاق رفتار در زندان‌ها را داشتند و از زندانیان جرائم مهمه نبوده اندو افزود: پرونده‌های مربوط به عفو« مقام معظم رهبری» هم اکنون در حال بررسی می باشد و بزدوی اعلام خواهد شد.

گفتنی است،از این تعداد زندانی 22 نفر از زندان مرکزی بیرجند و 22 نفر دیگر از زندان‌های شهرستان استان هستند که آزاد شدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha