دهه فجر به کام زندانیان شیرین شد

همزمان با آغاز دهه فجر ۱۵۹ نفر از زندانیانی مشمول تأسیسات ارفاقی قرار گرفتند و با بدرقه مقامات قضایی چهارمحال و بختیاری و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد، معاونان زندان های استان ، اعضاء شورای قضایی و جمعی از قضات دادسرا ضمن بازدید از بخش های مختلف زندان مرکزی شهرکرد، اردوگاه و کانون اصلاح و تربیت با زندانیان دیدار و به درخواست های آنان رسیدگی کردند.

در آئین آزادسازی زندانیان که با حضور مقامات ارشد قضایی چهارمحال و بختیاری در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان برگزار شد تعداد ۱۵۹ زندانی که مشمول انواع تأسیسات ارفاقی ،عفو و تخفیف مجازات قرار گرفتند و از بند حبس رهایی و به آغوش خانواده بازگشتند.

علی اکبر گرجی معاون اداره کل زندان های استان در این آیین گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری استان توسعه نظام آزادی وتحت نظارت سامانه های الکترونیکی مورد توجه قرار گرفته است و در سال جاری با رشد ۸۶ درصدی مواجه شده است و تا کنون ۵۴۰ نفراز این تأسیس ارفاقی بهره مند شده اند.

گرجی افزود: در سال جاری ۴۹۴۷ مورد مرخصی به زندانیان اعطا شده است که نسیت به مدت مشابه رشد ۱۳ درصدی داشته است.

وی با قدردانی از تلاش های مددکاران و شوراهای حل اختلاف افزود : در سال جاری ۹ نفر از محکومین قصاص نفس مورد عفو اولیای دم قرار گرفته اند و از زندان آزاد شده اند.

گرجی از رشد بازدید قضات از زندان های استان خبر داد و افزود: در ده ماهه امسال بیش از یک هزار و۱۴ مورد بازدید قضات و مقامات قضایی از زندان ها صورت گرفته است.

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha