اعتکاف فرصتی برای اصلاح رفتار و نزدیکی به خداوند است

آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جمع معتکفین در زندان مرکزی، اعتکاف در زندان را فرصتی برای اصلاح رفتار و نزدیکی بیش از پیش به خداوند دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان، آیت الله محسن حیدری در جمع زندانیان معتکف با اشاره به فضیلت اعتکاف و روزه داری در ماه رجب، گفت : اعتکاف سبب پاک شدن نفس آدمی از بدی‌ها، کجی‌ها می‌شود و به همین خاطر این سنت الهی با بازگشت دادن آدمی به سمت خداوند موجب رشد او می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در زندانهای استان ، افزود : ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دوری از تزکیه و تهذیب نفس است بنابراین با ترویج سنت اعتکاف در زندانها می توان زمینه ای فراهم ساخت تا این افراد با خدای خود خلوت و با راز و نیاز بتوانند از بسیاری از مشکلات روحی و فکری خود رها شوند.

غلامرضا روشان مدیرکل زندانهای استان نیز در این مراسم با تاکید براینکه از فرصت اعتکاف برای تقرب الهی، دعا و نماز باید بهره گرفت، افزود: اعتکاف فرصتی برای تفکر و توبه است و باید از این فرصت معنوی بیشترین بهره را برد.

وی با اشاره به اینکه فرصت سه روزه اعتکاف سبب می‌شود تا اعمال خیر زیادی نصیب انسان شود، بیان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته جهت اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی شاهد حضور زندانیان در برنامه های معنوی خواهیم بود.

انتهای خبر/.

اعتکاف، فرصتی برای اصلاح رفتار و نزدیکی به خداوند است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha