اختتامیه بیستمین جشنواره تئاتر زندانیان استان لرستان

مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تئاتر زندانیان استان لرستان به میزبانی زندان مرکزی خرم آباد با حضور مدیر کل زندانهای استان لرستان، دادستان مرکز استان و تعدادی از مسئولین اجرایی، هنرمندان برجسته استانی، هیئت داوران و نفرات برتر این دوره از مسابقات برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های لرستان، عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های لرستان در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر، فرارسیدن دهه فجر و سالروز ورود تاریخی امام خمینی به میهن اسلامی را تبریک گفت.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر در زندان‌های استان گفت: تئاتر جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان دارد. در تئاتر احساس هنرمند بدون واسطه به مخاطب منتقل می‌شود و تئاتر می‌تواند بیانگر خیلی از واقعیت‌های جامعه باشد.

کشوری تصریح کرد: در بیستمین جشنواره تئاتر زندانیان استان آثار فاخری را مشاهده کردیم که مورد استقبال مددجویان بود؛ این امر باید تداوم داشته باشد و از ظرفیت‌های هنرمندان و پیشکسوتان استان استفاده شود؛ چه بسا این امر باعث کشف استعداد در حوزه تئاتر شود.

مدیر کل زندان‌های لرستان، پس از آن به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در دهه فجر شایسته است با مد نظر قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه، دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف برای مردم تبیین شود. هرجا که آسیبی به‌وجود می‌آید، امپراتوری رسانه‌ای غرب با تبلیغات مسموم، خدمات انقلاب اسلامی را کمرنگ کرده‌است.

وی عنوان کرد: وظیفه ما بیان دستاوردها با واقع بینی و به دور از بزرگ‌نمایی و آمارسازی است.

کشوری در تبیین دستاوردهای حوزه قضا به‌خصوص در امر زندان‌ها گفت: آمار اشتغال زندانیان از ۱۴ درصد در سال ۹۸ به ۶۲ درصد در سال جاری رسیده که در راستای این آمار نزدیک به ۸۰ میلیارد ریال دستمزد از ابتدای سال جاری به زندانیان پرداخت شده‌است.

عضو شورای قضایی در ادامه به آزادی زندانیان بدهکار مالی اشاره کرد و عنوان داشت: با کمک خیرین، ستاد دیه و ارفاقات قضایی ۸۵۰ میلیارد ریال به عنوان بدهی‌های زندانیان بدهکار مالی پرداخت شده‌است.

مدیر کل زندان‌های لرستان گفت: مجموعه زندان‌های لرستان در حوزه فرهنگی در سال ۱۴۰۰ رتبه دوم کشور و در حوزه ورزش باستانی رتبه سوم کشور را کسب کرده است که این نشان از توجه به جسم زندانیان، روح زندانیان و توجه به مسائل مادی زندانیان است.

وی افزود: به جهت سهولت در امر دادرسی زندانیان در سال جاری، ۸۵ درصد از دادرسی‌ها به صورت الکترونیک انجام شده‌است. همچنین در بحث زیرساختی، سیستم تصفیه خانه زندان مرکزی نیز راه‌اندازی شده است.
در پایان این مراسم به نفرات برتر بیستمین جشنواره تئاتر زندانیان استان لوح تقدیر و هدایای نقدی اهداء گردید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha