مدیران عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان جلسه مشترک تشکیل دادند

به منظور ارتقای راه‌های همکاری بین اداره کل زندان‌های استان تهران و انجمن‌های حمایت از خانواده زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی، جلسه مشترکی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، به منظور بررسی راه‌های همکاری بین اداره کل زندان‌های استان تهران و انجمن‌های حمایت از خانواده زندانیان کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین نقش نهادهای شهری در پذیرش زندانی و خانواده وی، جلسه مشترکی با حضور اسماعیل جمیاری معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان‌های استان، مظفر الوندی مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز و مدیران انجمن‌های حمایت شهرستان تهران و توابع برگزار شد.

در ابتدای این جلسه معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران: گفت با ارتکاب جرمی از سوی یک فرد و زندانی شدن وی، ناگزیر خانواده اش هم دچار آسیب‌های مختلفی مثل افت تحصیلی فرزندان، افسردگی، مشکلات اقتصادی، اختلاف یا طلاق می‌شوند. از این رو در رویکردهای جدید سازمان زندان‌ها در اولویت‌های دهگانه، به خانواده زندانی توجه شده است.

اسماعیل جمیاری تأکید کرد: خانواده‌های زندانیان جرمی مرتکب نشده‌اند و نباید به دلیل زندانی شدن یکی از اعضاء که در اغلب موارد نان‌آور خانه است دچار مشکلات متعدد شوند و تلاش‌ها نیز بر این مبنا قرار گرفته تا حد توان بتوان از طریق مددکاران اجتماعی زندان‌ها، انجمن حمایت از زندانیان، نمایندگی ستاد دیه استان تهران و مرکز مراقبت بعد از خروج، این آسیب‌ها را به حداقل ممکن رساند.

او افزود: زندان بخشی از جامعه است و لزوم حضور نهادهای جامعه و شهری در آن اهمیت زیادی دارد. علیرغم کمبود نیروی انسانی بایستی تمام توانتان را به کار گیرید تا به ویژه در ایام پایانی سال خانواده‌های زندانیان کمتر از گذشته دچار مشکلات معیشتی، اقتصادی و اجتماعی شوند. جمیاری بیان داشت: در توزیع هدایا و بسته‌های معیشتی، حفظ کرامت خانواده زندانی و نیز عدم کنجکاوی همسایه‌های به دقت رعایت شود. همچنین حضور در مساجد محل، مشارکت مردم، معتمدین محل و ائمه جماعات می‌تواند در جلب رضایت و آزادی زندانیان موثر باشد. بنا به این خبر در ادامه، مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز طی سخنانی گفت: بایستی بر اساس اولویت‌های سازمان زندان‌ها، حمایت‌ها به صورت خانواده محور باشد. خانواده زندانی بیش از نهادهای دیگر با زندان ارتباط دارد و مرکز حمایتی خود می‌شناسد.

مظفر الوندی ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان دارای اساسنامه معتبر و مستحکم است. همچنین برخلاف نهادهای حمایتی دیگر هیچ محدودیت قانونی، اقتصادی و اجتماعی ندارد محور خدمات ما آموزش است. بیش از سه هزار خانوار در جلسات آموزشی هفتگی، نیازها و مشکلات خود را مطرح و راهکارهای لازم را می‌توانند از سوی مددکاران و مشاوران انجمن دریافت کنند.

وی اظهار داشت: با بهره‌گیری از همین آموزش‌ها بسیاری از خانواده‌ها وام خوداشتغالی دریافت و کارگاه‌های کوچک خانگی ایجاد کرده اند، مشکلات تحصیلی فرزندانشان تا حد امکان مرتفع شده و بر اساس مشاوره‌های حقوقی یا خانوادگی راه‌های آزادی زندانی یا بر طرف شدن بعضی معضلات مانند اختلافات یا موارد دیگر حل شده است.

الوندی افزود: موضوع بسیار حائز اهمیت، مسدود شدن حساب سرپرست خانوار با زندانی شدن وی است که موجب قطع یارانه و آسیب های معیشتی می‌شود که فوری مکاتبات لازم از سوی انجمن حمایت از خانواده زندانیان انجام و سرپرست جایگزین در غیاب سرپرست اصلی معرفی و یارانه خانواده برقرار می‌شود. ادامه جلسه باقی پور رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج و مدیران انجمن‌های حمایت از خانواده‌های زندانیان دماوند، ورامین، فیروزکوه، شهرری، بهارستان، رباط‌کریم، ملارد، پاکدشت، شهر قدس، اسلامشهر، شهریار و قرچک نیز به بیان برنامه‌ها، مشکلات و راهکارهای موجود پرداختند که مقرر شد با استمرار این جلسات به صورت ماهانه روند اجرای برنامه‌ها بررسی گردد.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha