کارگاه‌های «اشتغال و حرفه‌آموزی» استان یزد میزبان رئیس سازمان زندان‌ها/ غلامعلی محمدی در «زندان اردکان» حضور یافت

رئیس سازمان زندان‌ها در ارزیابی وضعیت رسیدگی به مددجویان و نیز عملیاتی‌کردن توسعه اشتغال در زندان‌ها، عصر امروز در زندان اردکان و مجتمع‌های کارگاهی درحال ساخت آن حاضر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان یزد، از زندان اردکان و مجتمع‌های کارگاهی ایجاد شده برای حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان این استان بازدید کرد.

در این راستا دکتر محمدی عصر امروز، یکشنبه در بازدید از «زندان اردکان»، علاوه بر بررسی وضعیت مددجویان و نحوه خدمت‌دهی بخش‌های مختلف به آنان، در ادامه نیز از کارگاه‌های اشتغال موجود و همچنین مجتمع درحال ساخت برای توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی مستقر در آن سرکشی کرده و از نزدیک در جریان این اولویت جدی حوزه تحول و تعالی زندانبانی قرار گرفت.

•    ابراز رضایت از ظرفیت‌های اردکان برای اشتغال‌زایی

رئیس سازمان زندان‌ها پس از رصد اقدامات این حوزه گفت: خوشبختانه زندان اردکان دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال‌زایی زندانیان است. همچنان که بخشی نیز به فروش محصولات و صنایع دستی زندانیان اختصاص دارد که قرار است عایدی آن متوجه مددجو و خانواده‌های‌شان باشد.
محمدی همچنین در این بازدید، ضمن دریافت گزارشی از وضعیت زندانیان و ظرفیت‌های توسعه اشتغال توسط رئیس زندان اردکان، از کارگاه آماده‌بهرداری تولید زیلو نیز دیدن کرد.

•    کارگاهی برای اشتغال خانواده مددجویان

رئیس سازمان زندان‌ها در این سفر در «کارگاه خیاطی عدالت» که 60 نفر از مددجویان و خانواده آنان را مشغول به کار کرده است نیز حضور یافت. این کارگاه درحال تکمیل، تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان قرار دارد و شاغلین آن را زنان تشکیل می‌دهند. به گفته مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان استان یزد، این مرکز در سال گذشته طی 9 نوبت سبدهای معیشتی خود را میان ۸۷۰ خانواده توزیع کرده است.

لازم به ذکر است؛ سفر دکتر غلامعلی محمدی به استان یزد از صبح امروز با حضور در زندان‌ها و مراکز تأمینی‌وتربیتی و با هدف رصد اقدامات تحولی زندانبانی انجام شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha