از فضاهای مناسب ایجاد شده در زندان مرکزی، برای اصلاح زندانیان استفاده شود

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق رحیمی، با همراهی رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و جمعی از مقامات قضایی استان کرمان از زندان مرکزی بازدید و ضمن تاکید بر تعیین تکلیف جزای نقدی و سایر احکام موجود در پرونده های عفو، گفت: در زندان مرکزی کرمان، فضاهای مناسبی ایجاد شده و باید از این فضاها برای اصلاح مددجویان استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه، ضمن بازدید از زندان مرکزی کرمان، در جلسه کمیسیون عفو در سالن کنفرانس شهید سلیمانی زندان مرکزی کرمان، حضور یافت.

در این جلسه، مدیرکل زندان‌های استان، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر از حضور مستمر دادستان‌ها و قضات در زندان‌های استان، تقدیر و تشکر کرد. وی با ارائه گزارشی از جمعیت کیفری و برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان، گفت: جمعیت کیفری زندان‌های استان کرمان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 13/2 درصد، رشد داشته است‌.

معاون قضایی قوه قضاییه ضمن ابراز خرسندی از وجود فضای مناسب ایجاد شده در زندان مرکزی کرمان، گفت: در استان کرمان ظرفیت‌های بیشتری برای استفاده از سازوکارهای کمیسیون عفو وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق رحیمی، بر استفاده از نهادهای ارفاقی برای زندانیان واجد شرایط و ایجاد زمینه اصلاح آنها تأکید کرد و ادامه داد: فلسفه مجازات این است که باید فاصله بین جرم و مجازات را کم کنیم و احکام با قاطعیت اجرا شوند. وی افزود: افرادی که وارد زندان‌ها می‌شوند باید اصلاح شده و هر زمان که اصلاح زندانی محرز شد؛ باید با استفاده از تأسیسات قانونی موجب زمینه آزادی وی را فراهم کرد.

معاون قضایی قوه قضاییه عنوان کرد: یکی از تأکیدات مکرر رئیس قوه قضاییه؛ حضور و سرکشی مستمر قضات از زندان‌ها و استفاده از تأسیسات حقوقی برای ایجاد زمینه آزادی زندانیان است. وی اظهارکرد: اقدامات انجام شده در دیدار با خانواده زندانیان و کمک به این خانواده‌ها جای تقدیر دارد و باید توسعه یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در کمیسیون عفو استان کرمان، ضمن گرامی‌داشت سالروز ورود امام راحل به کشور، گفت: بر مبنای تحقق دادرسی الکترونیک در زندان‌های استان، اعزام و بدرقه زندانیان به مراجع قضایی را جز در مواردی که به تشخیص قاضی نیاز به حضور فیزیکی متهم وجود دارد، نداریم و استان کرمان در این زمینه وضعیت مطلوبی دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: انگیزه موجود در مجموعه مدیریتی زندان‌های استان، برای پیگیری مسائل حقوقی زندانیان و ارتقای وضعیت زندان‌ها، ستودنی است. وی خاطرنشان کرد: کمیسیون عفو در استان کرمان فعال است و فعال‌تر به مسئولیت خود ادامه خواهد داد.

حسین احسانی مدیرکل عفو و بخشودگی معاونت قضایی قوه قضاییه، ضمن ارائه گزارشی از زندان‌های استان، گفت: در اجرای ماده ۱۱ قانون عفو و بخشودگی موضوع نظارت بر کمیسیون‌های عفو، مغفول مانده بود که اخیراً بنا به دستور معاون قضایی قوه قضاییه به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha