توسعه فعالیت‌های قرآنی و توجه به آموزه‌های دینی در هدایت افراد به خطا رفته موثر است

مدیرکل زندان‌های فارس از مدیر زندان مرکزی شیراز و متولیان فرهنگی اندرزگاه نسوان این زندان به دلیل کسب رتبه اول زندانیان زن در مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه منطقه ۶ زندانیان کشور به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، اسحاق ابراهیمی گفت: رسالت ما در زندان ها، اصلاح و تربیت است و بایستی به جامعه هدفی خدمت کنیم که هم به لحاظ رفتاری و هم به لحاظ معیشتی با مشکل مواجه هستند.
مدیرکل زندان های فارس اظهار داشت: عده ای از افراد به دلیل فقر فرهنگی، فقر اقتصادی و مسائل جانبی دیگر نتوانسته اند خودشان را با آموزه های دینی وفق دهند و یکی از عمده دلایل گرایش آنان به سمت جرم و خطا، بحث عدم آگاهی نسبت به مسائل شرعی و قانونی بوده است.
وی افزود: آموزش قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی و همچنین توجه به آموزه های دینی می تواند در هدایت این افراد و در بازاجتماعی کردن آنان بیشترین تاثیر را داشته باشد. ابراهیمی گفت: الحمدالله در همه زندان های کشور اتفاقات خوبی در زمینه های فرهنگی، حرفه آموزی، مهارت های اساسی زندگی و سایر مؤلفه هایی که در فرایند اصلاح تربیت تأثیرگذار می باشد در حال انجام است و در زندان های استان فارس نیز هدف ما این است که زندان ها را در سطح کشور به عنوان یکی از مراکز علمی و دانشگاهی تبدیل کنیم همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید دارند زندان ها به آموزشگاه نیکی ها تبدیل شوند.
مدیرکل زندان های فارس افزود: هم به لحاظ رسالتی که برعهده داریم و هم به لحاظ ضرورتی که در مجموعه زندان ها می باشد توجه به این مولفه های مهم اصلاحی و تربیتی باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.
وی افزود: با استعداد یابی از زندانیان، افراد با استعداد شناسایی شوند تا در برنامه‌های قرآنی و هنری مشارکت فعال داشته باشند همانگونه که در سال گذشته زندانیان اندرزگاه نسوان در زمینه تئاتر، مقام های خوبی در سطح کشور کسب کردند که جای قدردانی دارد باید تلاش کنیم در همه حوزه ها فعالیت مثمرثمر داشته باشند.
شایان ذکر است مدیرکل زندان های فارس با حضور محسن انصاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس از روح اله رضایی دانا مدیر زندان مرکزی شیراز، سهیلا امیدوار رییس اندرزگاه نسوان، زهرا زارعی مسؤول فرهنگی اندرزگاه نسوان و زهره ارسلانی نژاد مربی قرآن اندرزگاه نسوان به دلیل توسعه فعالیت های قرآنی و کسب مقام برتر زندانیان زن در این اندرزگاه با اهدا لوح سپاس قدردانی کرد.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha