بازدید رئیس سازمان زندان‌ها از زندان مرکزی یزد/ محمدی: هدف ما ایجاد اشتغال هم برای مددجو و هم خانواده آنان است/ بازارچه اینترنتی فروش محصولات مددجویان دایر می‌شود

رئیس سازمان زندان‌ها در سفر خود به استان یزد، از زندان مرکزی این استان و کارگاه‌های مختلف حرفه‌آموزی و اشتغال آن بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی امروز، یکشنبه و در جریان سفر خود به استان یزد، از زندان مرکزی استان بازدید کرد و بخش‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار داد.

رئیس سازمان زندان‌ها در این بازدید، نحوه خدمت‌دهی به مددجویان در بخش‌های مختلف اندرزگاه و فضای خوابگاهی مددجویان را به ارزیابی نشست و همچنین با حضور در کارگاه‌های اشتغال، اقدامات مرتبط با اشتغال‌زایی و حرفه‌آموزی در این زندان را پیگیری کرد.

  • اشتغال را نه‌فقط برای مددجو بلکه برای خانواده‌های‌شان تأمین می‌کنیم

غلامعلی محمدی دراین سرکشی تأکید کرد؛ یکی از اولویت‌های اصلی ما درسال جاری، توسعه کمی و کیفی اشتغال زندانیان و توانمندسازی خانواده آنان است. تفاهمنامه‌هایی را با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط منعقد کرده‌ایم بلکه اشتغال را نه‌فقط برای مددجو بلکه خانواده‌های‌شان تأمین کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف ما در این بازدیدها، دریافت دغدغه‌ها و مشکلات همکاران در زندان‌ها و نیز وضعیت اقدامات اصلاحی و تربیتی و دیگر اولویت‌ها در مراکز تأمینی و تربیتی است. در ارزیابی اشتغال در زندان‌ها چگونگی حقوق مددجویان تا بازار کار محصولات و یا نحوه حرفه‌آموزی و غیره را بررسی خواهیم کرد.

  • با توسعه اشتغال از معیشت مددجویان حمایت می‌کنیم

محمدی اعلام کرد؛ بزودی از بازارچه اینترنتی برای فروش محصولات رونمایی خواهیم کرد تا زندانی غرفه‌ای برای عرضه و فروش محصولاتش داشته باشد. برای ما مهم این است که از مددجو و معیشتش حمایت کنیم تا با کسب حرفه و شغل، پس از آزادی نیز شغلش را ادامه دهد.

رئیس سازمان زندان‌ها در این سرکشی علاوه بر بررسی اشتغال نشسته مددجویان، در کلاس‌های حرفه‌آموزی و کارگاه‌های اشتغال مستقر در زندان مرکزی یزد همچون کارگاه حکاکی، چرم‌دوزی، تسبیح‌سازی، تولید صنایع و محصولات چوبی، فیروزه‌کوبی و قلم‌زنی روی مس، پرورش ماهی‌های تزیینی، کارگاه پیکرتراشی احجام چوبی سنتی، کارگاه قالیبافی، کلاس آموزش تاسیسات، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، صنایع چوب، کارگاه خیاطی، کلاس آموزش برق و ... نیز حضور یافت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha