نخستین جشنواره تئاتر زندانیان استان مازندران به کار خود پایان داد

اولین جشنواره تئاتر زندانیان استان مازندران که به میزبانی اداره زندان شهرستان بابل برگزار شد با ۷اجرای صحنه ای ۳اجرای خیابانی و ۳اجرای نمایشنامه خوانی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران،علی استادی مدیر کل زندان های استان مازندران در اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر زندانیان استان مازندران که با حضور مسولین استانی و شهرستانی و جمعی ازهنرمندان سینما و تلویزیون در سالن سینما اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل برگزار شد؛ بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی نقش مهمی در فرآیند اصلاح و تربیت زندانیان دارد و باید شرایطی فراهم شود که زندانیان به تفکر در مفاهیم فرهنگی سوق داده شوند.

استادی در ادامه افزود : فعالیت‌های فرهنگی به خصوص استفاده از ابزار هنر نمایشی میتوان برای بهبود حال روحی زندانیان و اصلاح و تربیت آنان استفاده کرد.

مدیر کل زندان های مازندران همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد فرهنگی گفت: هنر های نمایشی، سبک و بخشی از شیوه زندگی ما را به نمایش میگذارد و فعالیت های هنری در زندان ها بر کاهش جرم و بازگشت دوباره زندانیان به جامعه نقش به سزایی دارد.

استادی رئیس ستاد اجرایی نخستین جشنواره تئاتر زندان‌های استان مازندران در حاشیه این مراسم گفت: این جشنواره از ۹لغایت ۱۰ بهمن ماه در زندان بابل برگزار شد که ۱۳اثر از ۱۰ زندان استان در زمینه تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، نمایشنامه‌خوانی، نمایش نقالی و پرده‌خوانی و نمایش تعزیه و تعزیه‌خوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند که توسط داوران شاخص کشوری و استانی داوری شد.

گفتنی است از منتخبان نخستین جشنواره تئاتر زندانیان استان مازندران تقدیر و سه گروه نمایشی از زندان شهرهای تنکابن،ساری و بابل به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha