هنر کارگزار حفاظت اطلاعات، پیشگیری از آسیب‌ها و صیانت از منابع انسانی است

مدیرکل زندان های استان فارس با بیان اینکه خدمت تحت لوای انقلاب اسلامی، توفیقی الهی است، گفت: خادم مردم می‌تواند لحظه لحظه این خدمت را عبادت بداند و عبادت کارگزاران حفاظت اطلاعات،  پیشگیری از آسیب ها، تهدیدات و صیانت از منابع انسانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، مدیرکل زندان های استان فارس با بیان اینکه خدمت تحت لوای انقلاب اسلامی، توفیقی الهی است، گفت: خادم مردم میتواند لحظه لحظه این خدمت را عبادت بداند و عبادت کارگزاران حفاظت اطلاعات، پیشگیری از آسیبها، تهدیدات و صیانت از منابع انسانیست.
اسحاق ابراهیمی افزود: خدمت در محیط پر استرس، حساس و پر آسیب زندان را همواره می‌تواند کارکنان را با مشکل و چالش مواجه سازد، لذا منابع انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه سازمان باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرند و حوزه های حفاظت اطلاعات لازم است با رویکرد صیانت محوری از منابع انسانی، تهدیدات را شناسایی و از کارکنان در در عرصه های مختلف حفاظت و صیانت نمایند.
مدیر کل زندانهای فارس خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را توفیق توصیف کرد و خاطر نشان ساخت : مسئولیت و حساسیت کار حفاظت اطلاعات از آن جنبه دارای اهمیت افزونتر است که به ارتقاء سلامت خدمت و پیشگیری از تهدیدها و آسیب ها می انجامد، از این‌رو کارگزار حفاظت و اطلاعات باید همواره علم و دانش خود را بروز رسانی نماید و بتواند متناسب با تهدیدات و آسیب ها؛ واکنش مناسب داشته باشد.
وی حوزه عملیاتی حفاظت اطلاعات را بسیار وسیع، کارشناسی، علمی و دقیق توصیف کرد و گفت: جنبه های مختلف حفاظت اطلاعات، حفاظت گفتار، حفاظت اسناد، حفاظت اماکن، حفاظت از منابع انسانی و... ایجاب می‌کند که از تجهیزات و ملزومات در اختیار استفاده حداکثری معمول و ماخصل کار تحقق امنیت و ثبات در دستگاه باشد، باید توجه کنیم که امنیت زیرساخت و پایه و اساس و بستر ساز اجرای تمام برنامه های تامینی و تربیتی است و اهمیت کار حفاظت در همین بستر سازیهاست.
این مقام ارشد زندانهای فارس ضمن ارائه مصادیقی پیرامون کارهای امنیتی و اطلاعاتی در حوزه حفاظت گفت: باید از منابع انسانی به شکل شایسته صیانت کرد، اگر کسی دارای مشکل و چالشی شد پیش از آنکه کار به برخورد و مچ گیری برسد، باید دست گیری و معاضدت بعمل آورد. باید بدانیم سازمان و نظام برای پرورش یکایک نیروی های انسانی هزینه‌های مختلف و بسیاری صرف نموده است و این یک تکلیف جدی و مهمی بر دوش همه ما خصوصاً کارکنان حفاظت و اطلاعات است که از این نیرو به عنوان ارزشمندترین سرمایه سازمانی به شکل مناسب صیانت و حفاظت نماید. لذا در برخورد و واکنش به گزارشات می بایست عکس العمل علمی و کارشناسی داشت و در جایی که پای منابع انسانی در میان است، نخست پیشگیری نمود، فرد را فراخوانده و به صورت اصولی توجیه کرد و در نهایت با اصلاح روش‌ها و فرایندها بتوان او را از آسیب و حوزه تهدید ساز دور ساخت و در نهایت اگر تمام این فراخوان، توجیحات و آموزش ها و صیانت محوری تاثیر نکرد و فرد اصرار بر اشتباه خود داشت، آنگاه برخورد لازم و مناسب انجام پذیرد.
وی در خاتمه گفت: هنر آن است که مجموعه و فرایند ها را به شکلی سازماندهی و هدایت کنیم که تهدید و آسیبی در سیستم واقع نشود و منابع انسانی نیز به شکل شایسته صیانت شده و در معرض آسیب قرار نگیرند، این رویکرد است که میتوان به آن افتخار نمود و ادعا کرد که در حوزه حفاظت اطلاعات توانستیم موفق عمل نماییم.
گفتنی است در آغاز این نشست مهدی نعمتی رئیس اداره حفاظت اطلاعات اداره کل زندانهای فارس ضمن تشکر از توجهات مدیر کل زندانهای استان در تقویت حوزه حفاظت اطلاعات و عملکرد موثر آن، گزارشی از اقدامات- اولویت ها و عملکرد این حوزه در ستاد اداره کل و زندان ها به ویژه در آموزش ضمن خدمت مسئولین حفاظت و اطلاعات و ارتقاء دانش و تخصص آنان ارائه کرد.
همچنین مسئولین و کارشناسان حفاظت اطلاعات حاضر در این نشست نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند که مدیر کل زندانهای استان در جمع بندی نشست به ارائه پاسخ های لازم پرداخت.
انتهای خبر/
اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha