اشتغال زندانیان باید برای آنان دارای صرفه اقتصادی باشد

محسن انصاری گفت: اشتغال زندانیان می بایست مبتنی بر بازار محوری باشد به گونه ای که محصول تولیدی زندانی بتواند درآمد قابل توجهی  برای رفع  بخشی از نیازهای مالی وی و خانواده اش را بدنبال داشته باشد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای فارس در جلسه حرفه آموزی و توسعه اشتغال زندانیان استان که با حضور مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان ، جمعی از مسئولین ستاد اداره کل و مدیران زندانهای شیراز همراه بود گفت: اشتغال زندانیان می بایست مبتنی بر بازار محوری باشد به گونه ای که محصول تولیدی زندانی بتواند درآمد قابل توجهی برای رفع بخشی از نیازهای مالی وی و خانواده اش را بدنبال داشته باشد.
محسن انصاری تصریح داشت: علاوه بر تولید کالاهای مبتنی بر نیاز بازار، می بایست چیدمان و آراستگی محیط کار نیز شایسته و قابل ارائه باشد به ترتیبی که برای زندانی شاغل، جذابیت حضور و فعالیت و برای بازدید کننده مبین ارزش کار و چرخه تولید باشد، در این چنین شرایط قطعاً مسیر بهره‌وری بهتر، سریع تر و کیفی تر خواهد شد و این مسئولیت متوجه مدیریت بنیاد تعاون زندانیان استان و مدیران زندانهاست که فرایند مناسبی را ترسیم و اجرا نمایند.
وی با اشاره به تعاملات مدیر کل زندانهای استان با حوزه های حرفه آموزی استان، بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود بمنظور مهارت آموزی به زندانیان به شکل فراگیر تاکید کرد و گفت: قطعاً این مهم می‌تواند به بازگشت سعادتمندانه زندانیان به آغوش جامعه و کسب و کار مفید آنان پس از اتمام حبس کمک کند.
گفتنی است در ادامه این نشست، اعضای حاضر پیرامون ارتقاء حرفه‌آموزی و توسعه اشتغال مولد زندانیان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha