اولین المپیاد ورزشی کارکنان زن استان تهران برگزار شد

سیدحشمت‌اله حیات‌الغیب در مراسم افتتاحیه اولین المپیاد ورزشی کارکنان زن زندان‌های استان تهران گفت: با توجه به آسیب‌های زندان و لزوم ارتقای سلامتی در محیط، توجه به امر ورزش بین سه گروه کارکنان مددجویان و سربازان وظیفه از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، اولین المپیاد ورزشی کارکنان زن زندان‌های استان تهران با حضور سیصد نفر در رشته های دارت چوب کشی داژبال و هفت سنگ به میزبانی کانون اصلاح و تربیت برگزار شد که شرکت‌کنندگان در دو سطح انفرادی و تیمی به رقابت پرداختند.

مدیر کل زندان‌های استان تهران در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات که با حضور اسماعیل جمیاری معاون سلامت اصلاح و تربیت حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی، علی هاشمی مدیر کانون اصلاح و تربیت، شرمین جباریان رئیس انجمن داژبال ایران و نایب رئیس فدراسیون داژبال آسیا و جمعی از مسئولان اداره کل برگزار شده بود، اظهار داشت: ورزش از جمله روش‌های مهم تکامل جسمانی، روانی و اجتماعی محسوب می‌شود، زیرا شرکت در فعالیت‌های ورزشی افراد را به هم نزدیک می‌کند و به طور کلی یک فرآیند آموزشی در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی برای فرد ایجاد می‌کند.

وی تصریح نمود: در این مسابقات بیشتر به توسعه همدلی و تعامل همراه با آموزه‌های دینی توجه شده است، ضمن این که نهاد ورزش و تربیت بدنی در فرهنگ و در اخلاق‌مداری ارتقای روحیه و سلامتی استوار شده است.

حیات الغیب همچنین گفت: ورزش علاوه بر اینکه ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی است، رابطه نزدیکی با سلامت روانی، داشته از اضطراب و افسردگی می‌کاهد و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد به همین دلیل در برنامه‌های تربیتی حائز اهمیت است.

او افزود: با توجه به آسیب‌های زندان و لزوم ارتقای سلامتی در محیط بسته، امر ورزش بین سه گروه کارکنان، مددجویان و سربازان وظیفه از اهمیت بالایی برخوردار است. البته کارکنان و زندانیان زن به دلیل شرایط جسمی و مادر بودن بیش از گروه مردان نیازمند برنامه‌های ورزشی هستند.

مدیر کل زندان‌های استان تهران از توسعه ورزش‌های سالنی و آبی در زندان‌ها با بهره‌گیری از توان فکری کارشناسان خبر داد و افزود: ایجاد زمینه لازم جهت حضور فعال پیشکسوتان ورزشی در زندان‌ها و بهره‌مندی کارکنان، زندانیان و سربازان وظیفه از تجارب و فضائل اخلاقی آنان جزء برنامه‌های این اداره کل می‌باشد.

بنا به این خبر در پایان المپیاد دو روزه ورزشی در سالن ورزش کانون اصلاح و تربیت در رشته هفت سنگ: افضلی از ندامتگاه زنان، محمدی از ندامتگاه قزلحصار و مشتاقی نژاد از اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی فشافویه؛ در رشته دارت: صادقی از ندامتگاه زنان زمانی از ندامتگاه قزلحصار و مرادی از ندامتگاه زنان؛ در رشته چوب کشی کمتر از ۷۰ کیلوگرم: خدابخشی از ندامتگاه زنان، سعادتی از اداره کل و بالاتر از ۷۰ کیلوگرم: یگانی نژاد از ندامتگاه قزلحصار، رضائیان از مرکز آموزشی و پژوهشی و حسن آبادی از ندامتگاه قزلحصار مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در رشته داژبال تیم‌های ندامتگاه‌های زنان، قزلحصار و کانون اصلاح و تربیت تهران به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند که جوایزی به آنان اهداء گردیده، کاپ قهرمانی اولین المپیاد ورزشی نیز به تیم ندامتگاه زنان رسید.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha