قاضی ناظر بر زندان ندامتگاه تهران بزرگ ویژه دادسرای شهرستان ری معرفی شد

با حضور رحیمی دادستان شهرستان ری، حجه الاسلام والمسلمین فیروز جایی معاون دادستان تهران در امور زندانها و مزدارانی مدیر ندامتگاه تهران بزرگ، قاضی ناظر بر زندان ویژه دادسرای شهرستان ری در سالن ملاقات ندامتگاه تهران بزرگ معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان تهران، رحیمی دادستان شهرستان ری طی مراسم معرفی دادیار ناظر بر زندان این شهرستان در ندامتگاه تهران بزرگ گفت: با توجه به تاکیدات دادستان کل کشور برای بازدید از ندامتگاه ها و کاهش جمعیت کیفری، قضات ناظر حضور مستمری دارند.

رحیمی ادامه داد: معرفی قاضی ناظر بر زندان جهت حوزه قضایی شهرستان ری در ندامتگاه تهران بزرگ یکی از اقدامات مهم بود که با توجه به اهمیت این موضوع، حسین پور به عنوان اولین قاضی ناظر بر زندان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری به طور دائم در دایره نظارت بر زندان تهران بزرگ مستقر شد و تمامی اختیارات اجرای احکام مربوط به زندانیان از طریق ابلاغ صادر شده به ایشان تفویض شده است.

دادستان شهرستان ری افزود: از مزیت های استقرار دادیار ناظر در زندان این است که قاضی ناظر بر زندان تعامل مستقیم با زندانی و خانواده او دارد، ضمن این که خانواده زندانی دیگر به دادسرا مراجعه نمی کند و می‌تواند در هنگام ملاقات همزمان پیگیر پرونده قضایی باشد و دادیار ناظر نیز در بحث اعطای برخی از تسهیلات قانونی به زندانی در شورای طبقه بندی زندان حضور داشته، می تواند تصمیمات نهایی را اتخاذ نماید.

در ادامه معاون دادستان تهران در امور زندانها گفت: در ندامتگاه تهران بزرگ هم اکنون 7 نفر از دادیاران دادسرای عمومی و انقلاب تهران مستقر می باشند که امروز هم دادیار ناظر بر زندان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری مستقر گردید.

حجه الاسلام والمسلمین فیروزجایی ادامه داد: خانواده‌های زندانیان ضمن ملاقات با مددجویان می‌توانند به صورت حضوری با دادیار ناظر مربوطه پیگیر نهادهای ارفاقی از جمله آزادی مشروط، تعلیق، پابند، استفاده از عفو و سایر نهادهای ارفاقی باشند، دادیار ناظر بر زندان نیز با حضور در داخل اندرزگاه با مددجویان دیدار نموده و درخواست های آنان را با قید فورت در شورای طبقه بندی و انضباطی مطرح می‌کند.

وی افزود: 5 شعبه حل اختلاف در سالن ملاقات ندامتگاه تهران بزرگ مستقر و در حال خدمت‌رسانی می باشد و خانواده‌های زندانیان می توانند بدون حضور به شعبات دیگر در سطح شهر به این شعبات مراجعه نمایند.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha