بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی از زندان مرکزی قزوین

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان و جمعی از مسؤلین قضایی، از زندان مرکزی قزوین بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس کل دادگستری، مدیرکل زندانهای استان ، دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان و جمعی از مسؤلین قضایی از کارگاه های اشتغال زندانیان، اندرزگاه نسوان وسایر قسمت های زندان بازدید نمود.

مدیرکل زندان‌های استان در جریان این بازدید ضمن تشکر و قدردانی از حضور مسؤلین مدعو، به تراکم جمعیت کیفری اشاره کرد و اظهار داشت: تراکم جمعیت کیفری زندانیان یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی زندان های استان است و برای رفع این چالش بزرگ، می بایست همه مسئولین در رده های مختلف توجه ومساعدت ویژه ای به رفع آن داشته باشند.

بهرامی بر ضرورت انتقال زندان مرکزی به خارج از شهر تاکید کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، اراضی برای ساخت زندان جدیدمعرفی گردیده؛ ولی درصورت تأمین منابع مالی مورد نیاز برای ساخت این زندان ، امکان انتقال زندان مرکزی به خارج از شهر فراهم خواهدشد .امیدواریم باپیگیریهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حمایت استانداری و پشتیبانی رئیس کل دادگستری استان بزودی شاهد ساخت زندان جدید باشیم.

مدیرکل زندانهای استان در پایان سخنان خود، خواستار پیگیری تخصیص اعتبارات عمرانی و همچنین پیگیری تخصیص اعتبارات بازداشتگاه 600 نفره قزوین گردید.

دکتر محمد بیگی نیز در حاشیه بازدید خود از زندان مرکزی با تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته در زندان‌ها گفت: علیرغم محدودیت‌ ومشکلات موجود در زندان‌های استان، در حوزه های مختلف بویژه اشتغال زندانیان هم در داخل زندان وهم مشارکت بخش خصوصی، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و تعداد زیادی از زندانیان در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند و حقوق دریافت می‌کنند.

نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسائل مربوط به اصلاح و بازپروری زندانیان در نظام زندانبانی اسلامی، از اهمیت وجایگاه بسیار بالایی برخوردار است ولیکن علی رغم کمبودهای موجود اقدامات ارزشمند و اثرگذاری هم در این زمینه انجام پذیرفته است.

وی درپایان ابراز امیدواری کرد: با پیگیری های لازم از طریق مجاری قانونی وهمکاریهای بین بخشی، شرایط بهتری برای زندانهای استان فراهم گردد.

انتهای خبر/

بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی از زندان مرکزی قزوین

بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی از زندان مرکزی قزوین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha