تقسیم خوشحالی با خانواده‌ زندانی در آستانه روز پدر

در آستانه ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر؛ بانوی جوان هرمزگانی به نیابت از چند بانوی دیگر که موفق به اخذ مدرک علمی در حوزه کسب و کار شده‌اند، با حضور در ستاد دیه استان و بررسی پرونده‌های مددجویان جرائم غیرعمد در آزادی یک زندانی مهریه مشارکت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان هرمزگان، گره گشایی و حل مشکلات مردم در بین اهالی خونگرم خطه جنوب کشور و در بندرعباس شهر محبان حضرت عباس (ع) زبانزد عام و خاص بوده است و همیشه شاهد چنین تصاویری در رسانه ها و فضای مجازی این خطه هستیم.

در روزگاری که عده‌ای اسیر ظواهرند، انسان هایی هم هستند که با انسانیت و محبت خویش به انسانیت جانی دوباره بخشند و از مردم گره گشایی کنند که در این بین خانم «سیاره» بانوی نیکوکار هرمزگانی با الگوگیری از سیره و سنت مولایمان حضرت امام علی (ع) در کمک به نیازمندان مستحق جامعه، به همراه تعدادی از دانش‌آموختگان رشته کسب و کار قبل از پایان دوره های آموزشی شان تصمیم گرفتند بعد از قبولی و گذراندن موفقیت در رشته مورد نظر، در آزادی حداقل یک زندانی غیرعمد سهیم باشند.

این بانوی جنوبی امروز با توجه به نزدیکی به ولادت امام علی(ع) و روز پدر با حضور در ستاد دیه هرمزگان با انتخاب یک سرپرست خانواده که فرزندانش چشم انتظار دیدن پدر خویش هستند، سعی کرد در اقدامی خداپسندانه و به اندازه وسع و توان خود، دل خانواده‌ای را شاد کند.

خانم سیاره ضمن قدردانی از اقدامات خداپسندانه این نهاد مردمی از همه عزیزانی که می‌توانند حتی به قدر اندک در این کار خداپسندانه مشارکت و فرزند چشم انتظاری را خوشحال کنند، دعوت به یاری کرد.

همچنین در این روز که در ماه مبارک رجب هم قرار داریم، یک جوان مسلمان تبعه افغانستان نیز که در شهر بندرعباس مشغول به فعالیت اقتصادی بوده با مشارکت در آزادی یک زندانی غیرعمد با حضور در ستاد دیه هرمزگان نسبت به این کار خیرخواهانه مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا کرد.

از آنجایی که انجام کارهای خداپسندانه تنها مختص یک فرهنگ یا کشور نیست و هر شخصی می‌تواند در کمک به یک انسان نیازمند گره گشا باشد لذا با توجه به اهمیت کارهای خداپسندانه و نزدیکی به ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر این جوان مسلمان تبعه افغانستان اقدام به این کارخیرخواهانه کرده است.

خیران به اندازه توانشان یاری‌گر آزادی مددجویان غیرعمد باشند

سرپرست نمایندگی ستاد دیه هرمزگان نیز در این راستا گفت: با توجه به نزدیکی مناسبت های مختلف در ماه رجب، شعبان و رمضان و نزدیکی سال نو و بهار طبیعت ۱۴۰۲، خیران و نیکوکاران نیک اندیش می‌توانند به اندازه وسع و توانشان با حضور در نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یاری‌گر مددجویان جرائم غیرعمد در روزهای پایانی سال باشند.

مصطفی کیشانی افزود: هموطنان برای مشارکت در آزادی زندانیان غیرعمد استان می توانند هدایای خود را به شماره حساب بانک ملی ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷، شماره کارت بانک ملی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ ، شماره حساب بانک مسکن ۱۴۰۰۵۲۳۸۱۴۳ و شماره کارت بانک مسکن ۶۲۸۰۲۳۱۳۴۵۴۸۲۷۴۸ واریز کنند.

وی بیان کرد: به لطف خدا و تلاش شبانه‌روزی همکاران و حمایت بی دریغ اعضای هیات امناء و رییس کل دادگستری استان، کمترین مددجوی غیرعمد را با تعداد ۴۴ نفر با بدهی حدود ۹۰۰ میلیارد ریال در سطح کشور داریم که به طور یقین این توفیقات ارزشمند نشان از همراهی و خیرخواهی نیکوکاران نیک اندیش در مناسبت های مختلف از این نهاد مردمی است.

سرپرست نمایندگی ستاد دیه هرمزگان هر کمک برای آزادی زندانیان را برابر با نجات یک خانواده از معضلات اجتماعی و در نتیجه سلامت جامعه دانست و اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز ۵۲ زندانی جرائم غیرعمد با مشارکت خیران از زندان های استان آزاد شدند که بدهی این مددجویان افزون بر یکهزار میلیارد ریال بوده است.

جرائم غیرعمد مانند ایراد صدمه بدنی و یا قتل غیرعمد ناشی از تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، محکومیت‌های مالی نظیر مهریه، نفقه و مطالبه وجه است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha