تکریم مردم و ارباب رجوع باید سرلوحه کاری مراجع قضایی باشد

نشست قضایی رئیس کل دادگستری بوشهر با روسا و دادستان های سراسر استان ، قضات و پرسنل اداره کل زندانها در زندان مرکزی برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان بوشهر،در این نشست که پیرامون مقوله کاهش جمعیت کیفری زندانها تشکیل گردید ، ابتدا قضات ضمن بیان دید گاه های خود در این مقوله ، راهکارهایی نیز جهت رفع آن مطرح کردند .

سپس دکتر مهرانگیز ، رئیس کل دادگستری استان بوشهر ، ضمن قدردانی و تشکر از حاضرین در نشست ، که طی روز تعطیل اداری در زندان و در جمع مددجویان حضور یافتند ، با اشاره به اینکه کار قضاوت تلفیقی از قانون و شرع بوده و در کنار مقوله حبس ، در قانون ارفاقات متعددی نیز جهت کمک به زندانیان مطرح گردیده ، بیان کرد : موضوع انتقال زندانیان به استان محل سکونت خود ، استفاده از پابند الکترونیکی ، تسریع در صدور تاییدیه عدم تحمل حبس توسط پزشکی قانونی و ... باید به جد مورد پیگیری قرار گیرد .

وی افزود : هرچند وضعیت بازدید قضات از زندانها مطلوب بوده ، ولی باز هم حضور آنان به خصوص روسای محترم مراجع قضایی سراسر استان و دادستان ها در زندانها باید بیشتر شود .

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد : مردم استان بوشهر ، مردمی نجیب و باصفا هستند ، لذا تکریم و احترام آنان باید سرلوحه کاری مراجع قضایی باشد .

دکتر مهرانگیز ، در این نشست به موضوعات مختلفی مانند سرکشی از بازداشتگاههای سراسر استان ، کاهش چشمگیر جمعیت کبفری زندان ها ورسیدگی فوری به پرونده ها ، بازدید شبانه روسای دادگستری ها از سطح شهر و سنجش وضعیت موجود ، استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف ، عدم سختگیری در خصوص جرم مهریه و اینکه نباید مرد بخاطر مهریه در زندان باشد ، پیگیری وضعیت پارکینگ ها ، خودروهای مصادره مواد مخدر ، نظارت بر گمرکات و اموال تملیکی و ... اشاره و بر اعمال آن تاکید کردند .

تکریم مردم و ارباب رجوع باید سرلوحه کاری مراجع قضایی باشد

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha