افزایش ۳ برابری عفوهای اعطایی در همدان در سه‌ونیم سال اخیر

رئیس کل دادگستری همدان در بازدید از زندان مرکزی همدان گفت: میزان عفوهای اعطایی در سه و نیم سال اخیر، افزایش ۳ برابری نسبت به آمار ده سال قبل از آن داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان، رئیس کل دادگستری استان به همراه مدیر کل زندان های استان و جمعی از قضات با حضور در زندان مرکزی همدان و بند نسوان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، با زندانیان به صورت چهره به چهره ملاقات کرد.

در این بازدید که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) انجام شد عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان، ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندان های استان محمدی مهر رییس دادگاه انقلاب، رضاپور معاون دادستان مرکز استان و جمعی از قضات شعبات مختلف با حضور در بند نسوان همدان، به بررسی مشکلات و درخواست های قضایی زندانیان ا پرداختند.

پس از بررسی دقیق درخواست ها و مشکلات و رسیدگی به پرونده های قضایی زندانیان، عدالتخواه رئیس کل دادگستری همدان در سخنانی ضمن تبریک روز زن و مادر گفت: قرآن کریم یکی از اساسی ترین راههای رهایی از بند است که شما می توانید با توسل به ائمه و پیروی از سبک زندگی بزرگان دینی و عمل به توصیه های آنها زندگی خود را باز آفرینی کنید.

رئیس کل دادگستری همدان در ادامه با تاکید بر افزایش ۳ برابری عفوهای اعطایی در سه و نیم سال اخیر نسبت به آمار ده سال گذشته افزود: اگرچه خواندن قرآن و حفظ سوره های آن می تواند منجر به کاهش میزان مجازات شده و بهره مندی از ارفاقات قانونی باشد لذا برای رسیدن به سعادت ابدی فهم کتاب آسمانی و تغییر سبک زندگی بر اساس آموزه های قرآن یک ضرورت است.

در ادامه پس از پایان مراسم دربند نسوان، هیئت بازدید کننده از بخش های مختلف زندان همدان بخصوص سوله ورزشی تازه تاسیس زندان مرکزی و کارگاه های اشتغال زندانیان بازدید کردند.

رئیس کل دادگستری استان همدان اقدامات انجام شده در این زندان بخصوص فعالیت های مربوط به حوزه اشتغال زندانیان را قابل تحسین و تقدیر دانست و از پیشرفت و توسعه فعالیت های انجام شده در راستای کمک به توانمند سازی زندانیان ابراز رضایت کرد.

عدالت‌خواه همبستگی و ارتباط موثر بین واحدهای قضایی را یکی از راهکارهای اساسی در افزایش میزان بهره وری و کاهش هزینه ها و تسریع خدمات رسانی به محکومین دانست و در این راستا از ارتباط موثر مجموعه های قضایی در استان ابراز خرسندی و از همکاران خود تقدیر کرد.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی»رادرکانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha