طرح کارآفرینی و اشتغال زندانیان ایلام در کمیته اقتصادی بررسی شد

توسعه اشتغال زندانیان با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور یکی از مهمترین اهداف سازمانی است که برای تحقق هرچه بهتر آن برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان ایلام، کارشناسان امور عمومی، قضایی، دفاعی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه کشور از کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی زندانیان استان ایلام بازدید کردند.

کارشناسان سازمان برنامه و بودجه کشور که با هدف بررسی طرح کارآفرینی و اشتغال زندانیان به استان ایلام سفر کرده بودند در ابتدا از کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی زندان مرکزی و سوله های کارگاهی و نیمه کاره بازدید کردند و سپس در جلسه ای با حضور کمیته اقتصادی استان(مسئولین دستگاه های اجرایی مرتبط با امر اشتغال) در خصوص توسعه اقدامات و ایجاد شغل برای زندانیان بحث و تصمیم گیری کردند.

مجید احسانی مدیرکل زندان های استان ایلام در این جلسه گفت: برای بیش از 35 درصد از زندانیان شغل ایجاد شده است و 40 درصد از زندانیان نیز در حال یادگیری مهارت های فنی و حرفه ای هستند. وی افزود: تقویت بنیاد تعاون و همکاری دستگاه های ذیربط در راستای توسعه اشتغال زندانیان می تواند اثربخش باشد. احسانی در ادامه به تفاهم‌نامه‌های همکاری با نهادهای مختلف به منظور ایجاد شغل برای زندانیان اشاره کرد و اذعان داشت: اشتغال زندانیان اولویت اول سازمان زندان های کشور است و در برنامه های اصلاحی و تربیتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

طرح کارآفرینی و اشتغال زندانیان ایلام در کمیته اقتصادی بررسی شد

کارشناسان سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در ادامه این جلسه ضمن ابراز خرسندی از وضعیت فعالیت های اشتغال و حرفه آموزی زندانیان و تقدیر از خدماتی که به زندانیان در بخش های مختلف ارائه می شود، عنوان کردند: زمینه توسعه اقدامات در حوزه اشتغال زندانیان و جذب کارآفرینان با همکاری مسئولین استانی و کشوری فراهم می شود و سازمان برنامه و بودجه نیز در این راستا و برای اختصاص اعتبار کافی همکاری و مساعدت می کند.

طرح کارآفرینی و اشتغال زندانیان ایلام در کمیته اقتصادی بررسی شد

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha