انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره‌کل زندان‌های آذربایجان شرقی و جهاد کشاورزی استان
امضاء تفاهم نامه همکاری بین مدیرکل زندانهای آذربایجان شرقی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی

در راستای پیشگیری از تکرار جرم زندانیان آزاد شده وایمن‌سازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی و همچنین آموزش و کسب مهارت جهت ایجاد زمینه‌های اشتغال پایدار برای مددجویان ،این تفاهم نامه بین مدیر کل زندانهای آذربایجان شرقی ورئیس جهاد کشاورزی استان امضاء شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی مدیرکل زندانهای استان آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اینکه نگرش سازمان زندانها، امروز متفاوت با سایر زندان های حقوقی دنیاست گفت: هدف و سیاست اصلی سازمان زندان ها، فقط نگهداری زندانیان نیست،بلکه اصلاح وتربیت مجرم به معنای واقعی از طریق آموزش‌های دینی، قرآنی، وکسب مهارت می باشد

محمد جوادی با بیان اینکه ۱۱۱ عنوان برنامه فرهنگی برای تغییر نگرش مجرمان در زندان های استان انجام گرفته است ادامه داد: در کنار اینها به برنامه های حرفه آموزی هم توجه ویژه شده است و در سال 1401، 5 هزار و 600 نفر تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفته و 4 هزار نفر نیز موفق به کسب گواهینامه های فنی و حرفه ای شده است.

وی بیان کرد: در زمینه آموزش های کشاورزی نیز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی اقدامات خوبی انجام گرفته است که تعداد کثیری از افراد که وارد زندان می شوند می توانند تحت آموزش مهارت های کشاورزی قرار بگیرند تا در جامعه فردی موثر باشند.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل زندان‌های آذربایجان شرقی و سازمان جهاد کشاورزی استان

مدیرکل زندانهای آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: انتظار می رود در ترویج و آموزش کشاورزی در زندان های استان اقدامات خوبی انجام بگیرد. اگر افرادی که در زندان ها هستند با روش های نوین کشاورزی آشنا شوند و این آموزش ها منجر به درآمد و تولید ثروت شود، هم آسیب های جامعه کاهش پیدا می کند و هم خانواده آن فرد مشکل مالی نخواهد داشت.

جوادی گفت: ما به دنبال ایجاد مرکزی هستیم تا برای مددجویان اشتغالزایی کنیم و با این اشتغالزایی هم آسیب های اجتماعی کمتر می شود و هم از بازگشت مجدد زندانیان به زندان جلوگیری می کند.

وی ادامه داد :از سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در خواست داریم تا برای ایجاد مرکز اشتغال برای مددجویان همکاری و مساعدت لازم را انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: اقتصاد، اشتغال، معیشت و گذران زندگی عوامل عمده‌ای هستند که در کاهش جرم در جامعه نقش ایفا می‌کنند و اگر به این موضوعات توجه شود تعداد افرادی که وارد زندان می‌شوند کمتر می‌شود.

اکبر فتحی با اشاره به رویکرد سازمان زندان‌ها که رویکرد آموزش مهارت و کسب درآمد و اشتغال‌زایی است گفت: این رویکرد قابل‌تحسین و ارزشمند است. واقعیت امر این است که باید به فکر آینده زندانی هم بود که بعد از آزادی بتواند زندگی خود را اداره کند. توجه به اشتغال زندانیان از برگشت آنان به زندان جلوگیری می‌کند و از طرفی از تکرار جرم هم پیشگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ما در قبال وظیفه انسانی، رسالت و مسئولیت اجتماعی داریم تا در زمینه آموزش به زندانیان در موضوعات مختلف از جمله کشاورزی، صنایع تبدیلی و دام و طیور، با سازمان زندان ها همکاری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دنیا مهارت حرف اول را می زند ادامه داد: ما با کمال میل آمادگی داریم تا در زمینه آموزش، ترویج و افزایش توانمندی های حرفه ای افراد در حوزه کشاورزی با سازمان زندان ها همکاری کنیم.

فتحی تاکید کرد: با توجه به اینکه بعد از آموزش، گواهی برای افراد ارائه می شود، باید زمینه ای فراهم شود تا افراد از این گواهینامه ها برای ارائه مدارک مورد نیاز به منظور دریافت تسهیلات استفاده کنند. وی بیان کرد: ما همچنین آمادگی داریم تا در زمینه ایجاد اشتغال برای زندانیان بعد از آزاد شدن نیز از طریق بخش خصوصی شرایطی را فراهم کنیم.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل زندان‌های آذربایجان شرقی و سازمان جهاد کشاورزی استان

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل زندان‌های آذربایجان شرقی و سازمان جهاد کشاورزی استان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha