نشست تعاملی مدیران کل فنی‌وحرفه‌ای و زندان‌های فارس برگزار شد

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس به همراه معاون سلامت، اصلاح و ترییت، رییس دفتر اشتغال و حرفه آموزی  اداره کل و مدیر زندان مرکزی شیراز با حضور در اداره کل فنی حرفه ای فارس، با دکتر کیایی مدیرکل و معاونین دیدار و پیرامون توسعه همکاری ها بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، مدیرکل زندان های فارس دراین نشست با تشکر از همکاری های مؤثر و گسترده اداره کل فنی حرفه در زندان ها به ارایه گزارشی از عملکرد زندان های استان در حوزه آموزش مهارت به زندانیان پرداخت و گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۳۲۷ دوره در رشته های مختلف برگزار شده یا در حال برگزاریست که ۳۹۱۲ نفر صرفا در حوزه فنی حرفه ای در این دوره ها شرکت کرده اند و تاکنون ۱۵٠٠ نفر موفق به اخذ مدرک قبولی شده اند.
اسحاق ابراهیمی با اشاره به اینکه بیش از ۷٠ درصد زندانیان ورودی به زندان ها، فاقد مهارت و شغل مناسب بوده اند اظهار داشت: زندانیانی که تحت آموزش هستند و مدرک دریافت داشته اند، پس از آزادی کمتر دیده شده مرتکب جرم شوند و به زندان بازگردند. لذا آموزش و توانمند سازی زندانیان گام مؤثری در کاهش جرم و پیشگیری از تکرار جرم است.
وی در خاتمه با اشاره به ضرورت توسعه همکاری های پایدار، خواستار همکاری فنی حرفه ای در ایجاد مرکز رسمی فنی حرفه ای در زندانها و تامین مربیان مورد نیاز شد.
مدیرکل فنی حرفه ای فارس نیز ضمن خیر مقدم به مدیرکل و هیأت همراه، از اهتمام مدیر زندان های فارس و همکارانشان در توسعه حرفه آموزی و توانمند سازی زندانیان قدردانی کرد و گفت: به اذعان مسؤولین بازدید کننده از زندان ها خصوصا نمایندگان مجلس، زندان ها مراکزی الگو در حوزه توانمند سازی و اشتغال زندانیان هستند.
دکتر کیایی تصریح کرد: قطعا اراده این اداره کل استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه همکاری ها بیش از گذشته است لذا در راستای تأمین مربی مورد نیاز زندان ها، علاوه بر اقدامات جاری، تاکید می شود مربیانی را که می خواهند به صورت حق الزحمه و اضافه کار نیز همکاری کنند، برای حضور در زندان و آموزش زندانیان پیشنهاد می شود.
وی همچنین با یاد آوری اینکه استان فارس اولین استان کشور در راه اندازی مرکز ثابت فنی حرفه ای بوده است گفت: در اجرای پیشنهاد مدیرکل زندان های فارس، از طریق شورای گسترش، بحث ایجاد مراکز رسمی فنی حرفه ای زندان های تابعه را برحسب ظرفیت و پتانسیلها انجام می شود.
گفتنی است در ادامه این جلسه اعضای حاضر در حوزه های توسعه مشارکت ها به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر ضرورت تقویت همکاری ها تاکید کردند.
انتهای خبر/
اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha