آغاز مسابقات قرآنی کارکنان مرد، زن و سربازان وظیفه زندان‌ها در شهرستان چابهار

مرحله استانی مسابقات قرآنی کارکنان مرد ، زن و سربازان وظیفه زندان های استان سیستان و بلوچستان به میزبانی زندان چابهار آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های سیستان و بلوچستان در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات که در سالن مجتمع فرهنگی و تربیتی منطقه آزاد چابهار برگزار شد حجت الاسلام جهانتیغی رییس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان به ایراد سخن پرداخت و از تلاش مسئولین زندان چابهار برای میزبانی مسابقات و همچنین از حضور کارکنان و سربازان وظیفه زندان های مختلف استان که علی رغم پهناوری استان در این مسابقات شرکت نموده اند قدردانی نمود. حجت الاسلام جهانتیغی با اشاره به نامگذاری این دوره از مسابقات قرآنی به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود : دین اسلام و کتاب شریف قرآن که معجزه جاوید پیامبر اسلام است با ایثار ، رشادت و شهادت برترین بندگان خدا ماندگار شده و بعد از هزار و چهارصد سال به ما رسیده تا همچنان چراغ راه و برنامه سعادت بخش زندگی بشریت باشد . رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های سیستان و بلوچستان در ادامه به فتنه ها و اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد گفت : مردم ما و انقلاب اسلامی ما با شهادت غریبه نیستند پس از جنگ تحمیلی هشت ساله نیز هرازگاهی جامعه ما به بوی شهید و شهادت معطر می شود در اغتشاشات اخیر هم این خون شهیدان مظلوم ما بود که پرده از چهره خبیث فتنه گران و عوامل و اربابان پشت پرده آنان برداشت و بر اتحاد و همدلی ملت افزود تا نظام و انقلاب از این فتنه هم به سلامت عبور کند . وی در پایان با بیان فضیلت های ماه رجب گفت : ماه رجب ماه دعا و عبادت است ماهی که در بهای آسمان برای تقرب به خدا باز است و بهترین ابزار و وسیله که انسان را به قرب خدا می رساند قرآن و تدبر و تامل در آیات این مصحف شریف است . شایان ذکر است مسابقات قرآنی کارکنان و سربازان وظیفه زندان های استان سیستان و بلوچستان در رشته های حفظ،قرائت تحقیق،ترتیل ،دعاخوانی ، اذان و تفسیر سوره اسرا و مفاهیم نهج البلاغه برگزار می شود که کارکنان مرد و سربازان وظیفه به صورت حضوری در چابهار و کارکنان زن به صورت ویدیو کنفرانس از سراسر استان به مدت سه روز با هم به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha