سومین جشنواره استانی تئاتر زندانیان استان قزوین برگزار می‌شود

مدیر کل زندانهای استان قزوین از برگزاری سومین جشنواره استانی تئاتر زندانیان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان قزوین، فرهاد بهرامی با اعلام این خبر اظهار داشت: سومین جشنواره استانی تئاتر زندانیان از 24 لغایت ۲۷ بهمن ماه سالجاری باحضور 16 گروه از زندانیان موسسات کیفری استان، به میزبانی زندان مرکزی وبا همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار خواهد شد.
وی افزود: زندانیان منتخب جشنواره استانی، ضمن دریافت جوایز، برای شرکت در جشنواره کشوری که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد؛ راه خواهند یافت.
مدیرکل زندانهای استان بیان داشت: هنر تئاتر حقیقتی انکارناپذیر برای درمان بسیاری از آسیب های روانی واجتماعی است . صاحب‌نظران مسائل تربیتی و روانشناسی مقوله تئاتر را به‌ عنوان عرصه‌ای برای بازپروری و همچنین بروز استعدادها در انسان ها توصیف می‌کنند.
بهرامی با بیان اینکه هنرهای نمایشی و تئاتر ابزاری مهم برای انتقال بسیاری از مفاهیم تربیتی است ؛ گفت: هر موضوعی که با زبان تئاتر بیان شود؛ می‌تواند باعث تقویت رفتارهای فردی واجتماعی شود. از اینرو تئاتر در زندان وسیله مهم آموزشی و تربیتی برای زندانیان است و از این طریق بسیاری از ناهنجاری های رفتاری وشخصیتی آنها حل می گردد.
این مقام مسؤل درپایان خاطرنشان کرد: زندانی به واسطه‌ بسیاری از عوامل از جمله سلب آزادی و...دچار فشارهای روحی و روانی است . لیکن هنر تئاتر می‌تواند در زندان به کمک آمده و مسیر زندگی آنها را تغییر دهد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha