برگزاری آئین گلریزان به نفع خانواده زندانیان

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان در آئین گلریزان گفت: مددکاران ما از منازل خانواده‌های زندانیان بازدید و از نزدیک وضعیت آنان را بررسی می‌کنند و تلاش ما این است تا حداقل اصلی‌ترین نیاز این خانواده‌ها را برطرف کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، آیین نکوداشت فرهنگ پهلوانی با حضور مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز، مسئولین قضائی و جمعی از چهره‌های ورزشی و هنری، خیرین، به میزبانی زورخانه دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.

مظفر الوندی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان در این مراسم مرکز ضمن گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ما در کنار انجمن، کانونی مردمی با عنوان حامیان خانواده زندانیان تشکیل دادیم که گردانندگان آن خود مردم و خیرین هستند.

به این خانواده‌ها کمک می‌کنیم تا در مسیر بزه قرار نگیرند

وی افزود: افرادی که در زندان هستند از امکانات و تعذیه مناسب برخوردارند ولیکن خانواده‌های آنان در تنگنا و برای رفع دغدغه‌های خود با مشکلات فراوانی مواجه هستند؛ لذا ما باید به این خانواده‌ها کمک کنیم تا در مسیر بزه قرار نگیرند.

برگزاری آئین گلریزان به نفع خانواده زندانیان

الوندی گفت: مددکاران ما از منازل این خانواده‌ها بازدید و از نزدیک وضعیت آنان را بررسی می‌کنند و تلاش ما این است تا حداقل اصلی‌ترین نیاز این خانواده‌ها را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر حمایت از خانواده زندانیان گفت: یک نفر را به حکم قانون به زندان می‌بریم تا اصلاح شود ولی از طرفی افراد تحت تکفل خانواده این زندانیان را نباید رها کنیم. پس ما به اصل شخصی بودن مجازات توجه می‌کنیم تا مجازات صرفاً برای فرد مجرم اجرا شود. بنابراین حساب خانواده زندانی را از زندانی جدا می‌کنیم.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: ترویج فرهنگ پهلوانی می‌تواند سرمنشاء خیرات برای این خانواده‌ها باشد و فرهنگ پهلوانی نمود ارزش‌های اخلاقی در جامعه است.

آرامش خانواده‌ها با ایجاد اشتغال فراهم می‌شود

محمدجواد محمدی نوری دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی از دیگر سخنرانان این مراسم گفت: در این روزهای سخت اقتصادی باید به خانواده‌های زندانیان توجه بیشتری کنیم و این خانواده‌ها چشم و امید به خیرین دارند. دولت هم باید به وضعیت این خانواده‌ها توجه بیشتری داشته باشد.

برگزاری آئین گلریزان به نفع خانواده زندانیان

وی افزود: آرامش این خانواده‌ها با ایجاد اشتغال و پر کردن سفره خانواده‌ها فراهم می‌شود. مردمی‌سازی مجموعه‌های حمایتی می‌تواند به کاهش آسیب‌ها در جامعه کمک کند.

در پایان اجرای برنامه ورزش زورخانه‌ای، اهدای شال پهلوانی که بالاترین نشان در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است به مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز و تعدادی از خیرین اهدا شد. اهدای تندیس به بانوان، اهدای لوح تقدیر به خیرین و پهلوانان و... ازجمله بخش‌های این مراسم بود که به همت دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.

گفتنی است این برنامه با هدف ترویج فرهنگ کمک به خانواده‌های نیازمند برگزار شد. در این برنامه برخی از خیرین کمک‌های نقدی خود را به خانواده‌ها اهدا کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha