رئیس انجمن مددکاری ایران: ثبت تجربه‌زیستی مددکاران زندان‌ها، اقدامی کاربردی است/ هدف را بر طراحی الگوی بومی مددکاری اجتماعی در زندان‌ها بگذاریم

نشست دیگری از سلسله‌نشست‌های علمی و تخصصی سازمان زندان‌ها با دعوت از کارشناسان و باحضور رئیس انجمن مددکاری ایران، پیرامون نقش مددکاران اجتماعی درحوزه اقدامات اصلاحی‌وتربیتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، در ادامه برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در سازمان زندان‌ها که با محوریت ارتقاء علمی فعالیت‌های زندانبانی دردستور کار قرار دارد، نشست «نقش و جایگاه مددکاران اجتماعی در زندان‌ها» با حضور کارشناسان، مدیران ستادی و با دعوت از دکتر موسوی‌چلک رئیس انجمن مددکاری ایران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها با اشاره به رویکرد علمی زندان‌ها و نیز نقش سازنده کارشناسان اصلاحی‌وتربیتی گفت: یکی از دغدغه‌های حوزه مدیریت زندان‌ها، هدفمندی و تمرکز بر توانمندسازی کارکنان در زمینه بازاجتماعی شدن مددجویان است که دراین‌بین قطعا مددکاران اجتماعی جز اولویت‌های مهم توانمندسازی هستند که این نیز با آموزش‌ها و پژوهش‌های روزآمد محقق می‌شود.

هدف مدیریت دانش در زندان‌هاست

صالحی‌عمران یادآور شد: یکی از اولویت‌های مهم و دردست اجرا در دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها، اقدام برای مدیریت سطح دانش و انتخاب تجربه‌زیسته صاحبنظران است که با جدیت درحال پیگیری می‌باشد.

در ادامه این نشست علمی نیز دکتر موسوی‌چلک رئیس انجمن مددکاری ایران درباره مهمترین موضوعات حوزه مددکاری اجتماعی در زندان‌ها تأکید کرد: زندان‌ها بواسطه ویژگی‌های حاکم بر آن دارای زیست‌بوم ویژه و خاصی است بنابراین فعالیت اجتماعی در آن هم نیازمند حمایت‌های چندوجهی و درگیر در ارتباطات نهادهای مختلف است.

به سمت الگوسازی بومی برویم

وی قدمت فعالیت مددکاری در زندان‌ها را همزمان با تأسیس انجمن مددکاری در ایران دانست و با تقدیر از چنین اقدامی در حوزه زندانبانی کشور گفت: مستندسازی و ثبت تجربه‌های زیسته مددکاران اجتماعی فعال در زندان‌ها اقدامی جالب‌‎توجه و کاربردی است و در این راستا هدف را باید برمبنای طراحی الگوی ویژه خدمات مددکاری و مدیریت دانش در این حوزه گذاشت.

گفتنی است در این نشست جمعی از کارشناسان و مددکاران اجتماعی شاغل در زندان‌های کشور نیز به هم‌اندیشی و گفتمان‌سازی فعالیت‌های این حوزه پرداختند.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha