احکام جایگزین حبس و صدور ارفاقات قانونی به ۲۳۰ مددجو در شورای طبقه‌بندی زندان ارومیه

در یک اقدام ابتکاری به همت رئیس کل دادگستری ، دادستان مرکز آذربایجان غربی هر ده روز یک بار شورای طبقه بندی ویژه زندان ارومیه با حضور مراجع قضایی استان برگزار می شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی، جلسات شورای طبقه بندی زندان ارومیه با حضور ریاست کل دادگستری و دادستان مرکز استان هر ده روز یک بار جهت بررسی و صدور آرای جایگزین حبس ، نظام نیمه آزادی در زندان ارومیه تشکیل می شود.

در ۴ جلسه شورای طبقه بندی تشکیل شده در دو ماه گذشته مراجع عالی قضایی استان با بررسی ۴۰۷ درخواست رسیده به دبیرخانه شورای طبقه بندی زندان ارومیه موافقت خود را با اجرای احکام جایگزین حبس و اعمال ارفاقات قانونی به ۲۳۰ مددجوی زندانی اعلام کرده اند .

این شورا که به ریاست عتباتی رئیس کل دادگستری یا مجیدی دادستان مرکز استان هر ده روز یک بار در محل زندان ارومیه تشکیل می گردد، با ترکیبی از معاونین قضایی ، روسای دادگاه های کیفری و انقلاب ارومیه ، روسای شعبات مربوطه دادگاه های تجدید نظر استان جهت بررسی در محل زندان و صدور قطعی رای بهره مندی از ارفاقات قانونی اعم از آزادی مشروط، تعلیق مجازات، مراقبت الکترونیک و... بدون وقت رسیدگی یا طولانی شدن زمان بهره مندی قانونی مددجویان زندانی را صادر می نمایند

این اقدام ابداعی رئیس کل دادگستری و حمایت مسئولین قضایی استان باعث کم شدن زمان فرایند رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی در جهت آزادی سریع و باعث کاهش جمعیت کیفری زندان شده است.

این ابتکار عمل برای اولین بار در سطح استان آذربایجان غربی و با حمایت های مسئولین قضایی صورت می گیرد که مورد تحسین مسئولین سازمان زندانهای کشور می باشد .

احکام جایگزین حبس و صدور ارفاقات قانونی به ۲۳۰ نفرمددجو در۴ جلسه شورای طبقه‌بندی زندان ارومیه احکام جایگزین حبس و صدور ارفاقات قانونی به ۲۳۰ نفرمددجو در۴ جلسه شورای طبقه‌بندی زندان ارومیه احکام جایگزین حبس و صدور ارفاقات قانونی به ۲۳۰ نفرمددجو در۴ جلسه شورای طبقه‌بندی زندان ارومیه

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha