فعالیت 15 شورای حل اختلاف اصفهان در زندان‌های استان زمینه آزادی 1182 زندانی را رقم زد

بابایی مدیرکل و سرپرست شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان های استان در نشست اعضاء شورای حل اختلاف که با حضور معاون رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف دادگستری کل استان حضور داشت از آزادی 1182 زندانی در سال جاری توسط شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان اصفهان، نشست تخصصی اعضا شورای حل اختلاف مستقر در زندانهان های اصفهان با حضور بهرامیان معاون رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف دادگستری کل استان،زیبایی فر رئیس شوراهای حل اختلاف شهر اصفهان در زندان مرکزی اصفهان برگزار شد.

در این نشست بابایی مدیرکل زندان های استان در طی سخنانی به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته پرداخت و گفت: در حال حاضر تعداد 15 شعبه شورای حل اختلاف در سطح زندان های استان فعال هستند که تنها 6 شعبه در شهر اصفهان است.

وی ادامه داد:در سال جاری تعداد 1804 پرونده به شعب وارد که با پیگیری و تلاش اعضا شورا و وجود پرونده از سال قبل تعداد 2138 پرونده منجر به صلح وسازش گردیده و 56 درصد رشد داشته است.

سرپرست شوراهای حل اختلاف زندان های استان در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به کسب مقام سوم کشوری در بین استان های کشورگفت:از تعداد پرونده های وارده 705 پرونده منجر به صدور حکم شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

مدیرکل زندان های استان در ادامه با اشاره به اولویت مهم سازمان مبنی برکاهش جمعیت کیفری و اجرایی شدن سند تحول و تعالی قضایی کشور از مختومه شدن 2843 پرونده مطروحه در این شوراها سخن گفت و افزود: تعداد 1182 زندانی در طی 9 ماهه سال جاری از زندان های استان آزاد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد رشد را داشته ایم.

وی در پایان سخنانش خواستار اختصاص شعبات دیگر به زندان در راستای تخصصی ترشدن و تفکیک پرونده ها گردید.

در این نشست نیز بهرامیان معاون رئیس کل دادگستری استان و رئیس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان با قدردانی از تلاش های صورت گرفته به تبیین راهکارها و بررسی پیشنهادات مطرح شده در راستای تقویت هر چه بیشتر شوراها پرداخت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha