استانداردسازی فضای نگهداری زندانیان را جزو حقوق شهروندی آنان می‌دانیم

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ضمن بازدید از پروژه در حال ساخت زندان زنان و زیرساخت‌های عمرانی و تاسیساتی زندان مرکزی، در خصوص استانداردسازی سرانه فضای نگهداری زندانیان با افزایش اعتبارات تعمیر و تجهیز، قول مساعد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان اردبیل، در راستای تعامل با مسوولین اجرایی استان و فراهم نمودن بستر مناسب برای توسعه زیرساخت‌ها و تقویت امور راهبردی در زندان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی به همراه رییس خزانه و معاونت هزینه از طرح‌های عمرانی و تاسیساتی زندان بازدید کرد.

در این بازدید امجدی، مدیر کل زندان‌های استان اردبیل، با اشاره به دوران تحول و تعالی نهاد قضا و سازمان زندان‌ها و رهیافت‌های جدید مبتنی بر دانش در این سازمان همچنین وظایف زندان‌ها در قبال تحقق اهداف سند تحول قضایی گفت: توجه به اشتغال و بسترسازی مناسب برای حرفه‌آموزی مددجویان، صیانت از حقوق افراد در حین حبس، بهبود وضعیت زندان‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین در هوشمندسازی زندان، نه تنها باعث ایجاد آرامش در زندانی و خانواده او می شود؛ بلکه ثمرات و برکات مثبت امنیتی نیز برای جامعه به دنبال دارد.

بازدید مدیر کل اقتصادی و دارایی استان اردبیل از کارگاه تولیدات چرم زندان مرکزی

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ندامتگاه زنان، زندان گرمی و پارس‌آباد، از آنها به عنوان طرح‌های مهم استانی وکشوری یاد کرد و افزود: اتمام این طرح‌های عمرانی به عنوان تامین‌کننده بخشی از حقوق شهروندی و استانداردسازی فضای نگهداری زندانیان یکی از اولویت‌های اساسی زندان و نهاد قضاست و امیدواریم به همت مسوولین اجرایی استانی و کشوری، پشتیبانی مقامات قضایی، پیگیری نمایندگان مجلس و با یاری خداوند متعال هر چه سریع‌تر این طرح‌های نیمه تمام را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

استانداردسازی فضای نگهداری زندانیان را جزو حقوق شهروندی آنان می دانیم

امجدی، در ادامه خواستار افزایش اعتبارات عمرانی با همکاری ادارات تابعه امور اقتصادی و دارایی و همچنین رفع برخی از موانع و پشتیبانی مالی از طرح‌های نیمه تمام در مجموعه زندان‌های استان شد.

استانداردسازی فضای نگهداری زندانیان را جزو حقوق شهروندی آنان می دانیم

نژاد محمد، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز با اشاره به اینکه با همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی ظرفیت‌های خوبی در حال شکل‌گیری است گفت: با توجه به اینکه پروژه‌های مجموعه زندان جزو نیازمندی‌های استان محسوب می‌شود، بنابراین برای تسریع در تخصیص اعتبار، رفع موانع پیش‌رو و تزریق منابع مورد نیاز پیگیری‌های لازم از سوی امور اقتصادی و دارایی و ادارت تابعه آن انجام شده و به جد دنبال تحقق آن هستیم.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha