بررسی روند اجرای طرح پابند الکترونیک در زندان‌های استان مرکزی

مدیر کل زندانهای استان مرکزی در ادامه سرکشی مراکز تأمینی و تربیتی استان ، از  مرکز مراقبت الکترونیک زندان‌های استان بازدید و روند اجرای طرح پابند الکترونیک و کنترل زندانیان تحت نظارت این سامانه را بررسی کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان مرکزی ، علی اسلام خواه درحاشیه این بازدید ضمن تبیین برنامه های سازمانی و تشریح لزوم تلاش برای ارتقاء فعالیت ها خاطرنشان کرد: در اجرای سیاست های مورد نظر ریاست سازمان در دوره تحول و مدیریت علمی زندان ها کنترل وضعیت زندانیان تحت نظارت پابند الکترونیک ضروری و تداوم این رویه مهم مورد تاکید است .

عضو شورای قضایی استان افزود؛ یکی از اقدامات ویژه در مبحث حبس جایگزین، افزایش استفاده از سامانه‌های نظارت و مراقبت الکترونیکی برای کنترل محکومان جرایم خرد و غیر خطرناک، با همکاری و تعامل مقامات قضایی استان است .

مدیرکل زندان های استان مرکزی با تاکید بر ضرورت کاهش آمار جمعیت کیفری و تاثیر آن بر فراهم سازی زمینه اصلاح پذیری سایر زندانیان افزود؛ ممانعت از ورود محکومان کم خطر به زندان ها علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها موجب کاهش آسیب های اجتماعی و رفع برخی مشکلات مالی خانواده زندانیان می شود.

وی در ادامه این بازدید که به همراه اسکندری و حسامی مسئولین واحدهای ستادی اداره کل زندان های استان صورت پذیرفت گزارش فرشید امیری سرپرست مرکز مراقبت الکترونیک و اشتغال و حرفه آموزی اراک را استماع کرد.

انتهای خبر /

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha