۹۲ نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن‌ کارکنان‌زن و مرد زندان‌های آذربایجان‌غربی شرکت کردند
۹۲ نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن‌ کارکنان‌زن و مرد زندان‌های آذربایجان‌غربی شرکت کردند

مدیرکل زندان‌هاو اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌غربی گفت: ۵۵ نفردر مرحله استانی مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌ها و کارکنان زندان‌های استان در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، تفسیر، حفظ موضوعی، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه، اذان و دعاخوانی از سوی هیات داوران برگزیده شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی، مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان ۲۹ دی‌ماه در مرحله استانی مسابقات قرآن ویژه خانواده‌ها و کارکنان زندان‌های استان اظهار کرد: در راستای فعالیت‌های قرآنی که نیاز نظام زندان‌بانی اسلامی است، کارهای خوبی را شاهد هستیم، امروز شاهد رقابت ۹۲ نفر از کارکنان و خانواده آنها در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، تفسیر، حفظ موضوعی، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه، اذان و دعاخوانی هستیم.

وی افزود: شرکت‌کنندگان پس از کسب رتبه به مسابقات کشوری که در سطح قوه‌ قضائیه و سازمان‌های وابسته برگزار می‌شود راه می‌یابند. کارکنان زندان‌های آذربایجان‌غربی در سنوات قبل رتبه‌های خوبی داشتند به طوری که سال گذشته رتبه چهار کشوری در سطح قوه‌ قضائیه را کسب کرده بودند.

فتحی بیان کرد: فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌های استان به تأسی از قرآن است بنابراین در چند ماه گذشته در سطح منطقه‌ای شاهد کسب رتبه اول در مسابقات قرآنی توسط زندانیان بودیم و اگر فعالیت‌های قرآنی، احکام و اخلاق، سیره نبوی و اهل‌بیت(ع) کمرنگ باشد به رسالت خود دست نخواهیم یافت.

وی گفت: در این مرحله از مسابقات شاهد حضور نونهالان قرآنی نیز هستیم و این موجب افتخار است که فرزندان پرسنل با انس و الفت با مکتب دینی و قرآنی پرورش و تربیت پیدا می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تعداد ۲۰ نفر مربی قرآن پاره‌وقت و تمام‌وقت در زندان‌ها مشغول آموزش علوم قرآنی هستند و ۲۰ نفر هم از روحانیون در این راستا با ما همکاری می‌کنند و در هر زندان به خصوص زندان مرکزی سه نفر از مربیان ممتاز در حال فعالیت هستند و در زندان ارومیه دو نفر از مربیان بانو و در شهرستان خوی هم یک نفر مربی بانو فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدپور، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان‌آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمودند: «حاملان، تلاوت‌کنندگان و حافظان قرآن را رحمت الهی در برگرفته است و نور الهی لباس و پوشش آنها را شامل می‌شود.»

وی افزود: قرآن موجب ارتقای جایگاه معنوی انسان می‌شود و خانواده‌هایی که فرزندان خود را قرآنی پرورش دادند به فرمایش امیرالمومنین عمل کردند، ایشان فرمودند: «فرزند بر گردن پدر سه حق دارد، انتخاب نام زیبا و نیکو، تربیت خوب و شایسته و به او قرآن بیاموزد».

حجت‌الاسلام محمدپور بیان کرد: جمهوری اسلامی از زمانی که روی کار آمد و بنای حکومت الهی و توحیدی ریخته شد، قرآن به عنوان مهمترین منبع و مرجعی بود که در نظام مورد توجه و عنایت امامین انقلاب و مسئولان قرار گرفت.

وی ادامه داد: امروز در سایه این حکومت الهی تعداد زیادی حافظ قرآن در کشور داریم و سیاست و هدف‌گذاری مقام معظم رهبری تحقق تربیت ۱۰ میلیون حافظ است و دستیابی به این هدف همت و تلاش مسئولان را می‌طلبد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در دنیای امروز که به ارزش‌ها بی‌اعتنایی می‌شود بلکه ارزش‌ها را ضدارزش جلوه می‌دهند و ضدارزش‌ها را ارزش بیان می‌کنند و ایران تنها کشوری که منادی حقیقت است و الهام از قرآن می‌گیرد.

وی گفت: دنیای کفر با تمام توان خود درصدد از بین بردن ارزش‌های دینی و معنوی است ما باید با آگاهی و تمسک به قرآن مکلف به مقاومت و پایداری باشیم و پیروزی با اهل ایمان و تقوا همراه است و زندانبانی از ارکان اساسی تأمین امنیت جامعه است که انس با قرآن به معنویت آنها می‌افزاید.

سرهنگ جلیل وحیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی هم در این مراسم اظهار کرد: مقام معظم رهبری یک سال پیش فرمان جهاد تبیین را صادر فرمودند که چهار شاخصه برای آن در نظر گرفتند و فریضه واجب، قطعی، فوری و همگانی از جمله آنها است که وظیفه همه محسوب می‌شود، ایشان از علما، نخبگان، خواص و آحاد مردم مطالبه دارند که وظیفه شرعی، دینی و همگانی است.

وی افزود: قرآن بهترین محمل برای توجیه بیشتر و بهتر جهاد تبیین محسوب می‌شود، اگر در جامعه و اسرار زندگی ما آموزه‌های قرآنی ساری و جاری شود بسیاری از مشکلات برطرف شده و جهاد تبیین صورت می‌گیرد.

وحیدی ادامه داد: موضوع قرآن در حال حاضر به نحو شایسته در کشور صورت نگرفته، حدود ۱۰میلیون نفر قاری قرآن در کشور باید پرورش دهیم ولی در نظام آموزشی از مقاطع پایه نشر و آموزش کتاب الهی جایگاه اصلی خود را نیافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اگر در نظام آموزشی به‌صورت سلسه مراتب از دوران پیش دبستانی تا دانشگاه قرآن و آموزه‌هایش جایگاه ویژه و خاص داشته باشد فرزندان و نسل جوان ما دینی و انقلابی پرورش می‌یابند که بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌شود.

وی گفت: فتنه‌های سال‌های گذشته دشمنان بسترساز جریانات و اغتشاشات اخیر است که در آن جوانان اقداماتی انجام می‌دادند که از جوان دینی و انقلابی به‌دور است و نشان می‌دهد که تربیت آنها از تربیت اسلامی و قرآنی فاصله دارد.

سرهنگ وحیدی اظهار کرد: قرآن باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا محمل تربیت جوانان است و امروزه واقعیت انکارناپذیر ما فضای مجازی است و مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «فضای مجازی را به‌عنوان تهدید ندانید بلکه به‌عنوان فرصت است»، با استفاده از افرادی که تسلط کامل دارند باید محتوای متناسب با این فضا تولید کرد و طبق منویات حضرت آقا اگر با هنر آمیخته شود تأثیر بهتری خواهد داشت و طبق باورهای ما قرآن نور و هدایت و اصلاح کننده است و اگر مانند سایر موارد به فضای مجازی ورود یابد این فضا را اصلاح و تلطیف خواهد کرد.

در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات قرآن کریم زندان های استان آذربایجان غربی در مقطع خانواده ، کارکنان زن و مرد به انتخاب هیات داوران ۵۵ نفر به عنوان چهره فعال قرآنی معرفی و طی مراسمی با اهدا لوح و جوایز از آنان تقدیر گردید.

ترتیل زیر ۱۶ سال فرزندان پسر

اول - محمدرضا کربلایی

دوم- بهراد اصغری

سوم - رضا آقا محمدی

ترتیل بالای ۱۶ سال

اول - علیرضا کربلایی

اذان فرزندان زیر ۱۶ سال

اول - سید آراد معروف

دوم- محمد مهدی جسور

سوم - محمد امین سلیمانی

قرائت زیر ۱۶ سال پسر

اول-عرفان کریمی

دوم - محمد مهدی پاک منش

سوم - یمین نصیری

ترتیل زیر ۱۶ سال - فرزندان دختر

اول - محیا انداز

دوم - ملیسا مسعودی

حفظ سور کوتاه زیر ۱۶ سال

اول - ابوالفضل غزنوی

دوم- امیرمهدی پاک منش

سوم - محمد هادی خلیلی

فرزندان پسر پرسنل ( رشته ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه ) زیر ۱۶ سال

اول - محمد مهدی خلیلی

فرزندان پسر( تفسیر قرآن )

اول - علیرضا کربلایی

دوم - علیسا تمجید فر

فرزندان دختر بالای ۱۶ سال ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه

اول - سنا سلیمانی

حفظ سور کوتاه - زیر ۱۶ سال پسران

اول - محمد طاها محمودپور

فرزندان دختر- زیر ۱۶ سال ( حفظ جزءسی قرآن )

اول - اسرا خلیلی

دوم - اسرا فتاحی

کارکنان مرد تفسیر قرآن

اول - یعقوب غزنوی

دوم - ولی عرفانی

سوم - بهمن قینرلو

کارکنان مرد تفسیر و مفاهیم نهج البلاغه

اول - کامران پاک منش

دوم- داود خلیلی

سوم - صمد علیقی زاده

همسران کارکنان زندانها - رشته تفسیر قرآن

اول- نرگس عبداللهی

دوم- منیره حسینی

سوم - سمیه رجبی

همسران کارکنان زندانها ( رشته ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه )

اول - سولماز علیزاده

دوم - سمیه پور معصوم

سوم - سایه صابری

ترتیل کارکنان زن

اول زهرا صفری سرای

دوم- سمیه گلزاری

ترتیل خانواده ها - همسران کارکنان

اول - لیلا سرباز

دوم - منیره حسینی

سوم - نرگس عبداللهی

ترجمه مفاهیم نهج البلاغه - کارکنان زن

اول - زیبا خوش سیرت

حفظ یک جزء کارکنان

اول - حاج ماموستا محمد امین امینی

دعا خوانی کارکنان

اول - حجت الاسلام صادق یزدی

دوم - رضا یگانه

سوم - ولی عرفانی

اذان کارکنان مرد

اول - رضا جسور

دوم - علی خبازیان

سوم - داود داداشی

حفظ ۵ جزء کارکنان

اول - محمد حسن زاده

ترتیل کارکنان

اول - محمد حسن زاده

دوم - محمد خلیلی

سوم - شعبان خلیلی

قرائت کارکنان

اول - فخرالدین حیدری

دوم - علی صادقی کاملی

سوم - عبدالرحیم عسگری

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha