توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای زندانیان اولویت اول مدیریت زندان‌هاست

مدیرکل زندانهای استان قزوین در دیدار با مدیرکل صمت گفت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای زندانیان را در اولویت اول خود قرار داده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فرهاد بهرامی در دیدار با مدیرکل صمت استان اظهار داشت: مهارت افزایی وایجاد اشتغال برای زندانیان برای تأمین معاش خانواده، بمنظور ایجاد روحیه خود باوری و همچنین باز اجتماعی شدن آنها، یکی از برنامه های مهم حوزه اشتغال وحرفه آموزی زندانهاست و امیدواریم با همکاری و مشارکت نزدیک دستگاه های ذیربط، بتوانیم برای تحقق این مأموریت مهم گامی مؤثربرداریم.
وی افزود:در شرایط کنونی فرصت مناسبی برای صاحبان صنایع، شرکتها وکارخانجات وجود دارد؛ تا با دریافت تسهیلات کارآفرینی، از نیروی کار زندانی بهره مند شوند.
مدیرکل زندانهای استان درادامه تصریح داشت: همکاری ومساعدت اداره کل صمت برای صدور برخی از مجوزها از جمله معدن شن و ماسه و... ، می تواند بسترمناسبی برای توسعه اشتغال زندانیان باشد.
بهرامی اذعان داشت: با برگزاری دوره های آموزشی توسط مربیان مجرب در زندان ها بویژه در رشته های فرش دستبافت و قلم زنی و تامین مواد اولیه مورد نیاز، زمینه مهارت افزایی وتولید در بخش صنایع دستی برای زندانیان فراهم است و با همکاری بخش خصوصی و سایر ارگانهای ذیربط توسعه خواهد یافت.
مدیرکل صمت استان نیزدر این دیدار در راستای گسترش همکاری و بهره مندی از توان و ظرفیت آن دستگاه به منظور توسعه مهارت افزایی از طریق آموزش و ایجاد اشتغال زندانیان اعلام آمادگی نمود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha