آزادی 254 نفر و رهایی 4 محکوم به قصاص نفس از دار مجازات/ 2248 زندانی در مازندران به مرخصی رفتند

رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از از زندان قائمشهر گفت: بمنظور تحکیم بینان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه با اجرای پویش "به خاطر فاطمه الزهرا (س) می بخشم" تعداد30 بانوی زندانی و224نفر از زندانیان مرد در زندان های استان آزاد و به 2هزار و 248نفر از زندانیان واجد شرایط نیز مرخصی اعطا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های ارفاقی قانونی و مجازات‌های جایگزین حبس گامی مؤثر در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که باید بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد و لازم است رؤسا، دادستان‌ها و قضات استان در بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به دستور رئیس محترم قوه قضائیه مبنی بر فراهم کردن تمهیدات لازم برای آزادی و بهره ‌مندی از ارفاقات قانونی ویژه زندانیان واجد شرایط در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: بمنظور تحکیم بینان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه با تلاش مسئولین مراجع قضایی و کارکنان زندان های استان تعدد 254 نفر از زندانیان مرد و زن از بند زندان رهایی یافته و بیش از 2248 نفر به مرخصی اعزام شدند.

رئیس دستگاه قضایی استان همچنین طی مراسمی از اولیای دم مقتولین که در این ایام با تلاش همکاران شورای حل اختلاف زندان، قضات و مدیران زندان های استان، از اجرای حکم قصاص گذشت کرده و جان دوباره ای به 4 نفر از محکومین قصاص نفس بخشیده بودند، تقدیر کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه استفاده از عفو و سایر نهادهای ارفاقی برای زندانیان در دستور کار قرار گرفته است گفت: امیدوارم قضات محترم با توجه به شرایط افراد از این ارفاقات قانونی بیشتر استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران به همراه تعدادی از معاونین، مدیر کل زندان های استان، روسا و دادستان های حوزه های قضایی قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی و تعدادی از قضات محاکم در قالب طرح پایش در دیداری4 ساعته به بررسی مشکلات زندانیان پرداختند.

در پایان آیین آزادی 11 نفر از زندانیان مرد و زن شهرستان قائمشهر با حضور رئیس کل دادگستری و مدیرکل زندان های استان مازندران و جمعی از مسئولین قضایی در نمازخانه زندان قائمشهر برگزار شد.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha