169 مرخصی پایان حبس برای زندانیان ایلام

از ابتدای سال تا پایان دی ماه برای 169 زندانی مرخصی پایان حبس صادر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان ایلام، با همکاری مراجع قضایی استان از ابتدای سال تا کنون 169 زندانی از مرخصی پایان جبس استفاده کرده اند.

مجید احسانی مدیرکل زندان های استان ایلام در این باره گفت: تعامل اثربخش مراجع قضایی و بازدیدهای مستمر از زندان و دیدار با زندانیان نتایج مثبتی را در پیشبرد فرایند اصلاح و تربیت داشته است و علاوه بر مرخصی های پایان حبس که زندانی را به آغوش خانواده بازمی گرداند، تسهیلات قضایی دیگر مانند آزادی مشروط، تعلیق و تعویق مجازات، مرخصی،عفو، مجازات جایگزین حبس و... به زندانیان واجد شرایط اعطا شده است.

وی افزود: سیاست دوره تحولی قوه قضاییه بر کاهش جمعیت کیفری است و بهره مندی از ارفاقات قانونی در همین راستا می تواند نقش آفرین باشد. احسانی در ادامه گفت: بازدیدهای دسته جمعی قضات به همراه رییس کل دادگستری هر هفته در زندان های استان انجام می شود و زندانیان بی واسطه با قاضی پرونده دیدار و گفتگو می کنند و همین امر ضمن کاهش بار روانی زندانیان، زمینه ساز اثربخشی هرچه بهتر فعالیت های بازپرورانه است.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha