رسیدگی مستمر به وضعیت زندانیان نسوان در دستور کار قرار دارد

مدیرکل زندانهای استان صبح امروز با حضور در اندرزگاه نسوان زندان اراک، ضمن گفت و گو با زندانیان و کارکنان از قسمتهای مختلف این بخش نیز بازدید نمود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان مرکزی ، علی اسلام خواه در سخنانی ضرورت رسیدگی به وضعیت زندانیان اندرزگاه زنان را تشریح و خاطرنشان کرد؛ بررسی و رسیدگی به وضعیت زندانیان نسوان از اولویتهای سازمان زندانها بوده و همواره بر این مهم تأکید می گردد .

مدیر کل زندانهای استان مرکزی در حاشیه این بازدید به نقش زنان در اصلاح و بازپروری فرزندان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعضای خانواده اشاره و بیان داشت : تلاش مجموعه قضایی و نهادهای اجرایی بر این است که ضمن رعایت نظم و امنیت در جامعه زمینه آزادی زندانیان جرایم کم خطر و زنان سرپرست خانوار فراهم شود چرا که بی تردید نبود مادر در جمع اعضای خانواده احتمال وقوع آسیب های اجتماعی به ویژه آسیب پذیری کودکان و نوجوانان را بیش از پیش متصور می سازد .

این مقام مسئول با اشاره به مطلب فوق حفظ و تحکیم روابط خانوادگی، پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان زن را نیازمند بهبود و ارتقاء فعالیت های فرهنگی و آموزشی زندان ها دانست و بر تلاش مضاعف مسئولان اندرزگاه زنان برای تداوم این رویکرد مهم سازمانی تاکید کرد.

در پایان این بازدید رضا موذن مدیر زندان مرکزی اراک گزارشی از وضعیت موجود را ارائه کرد .

انتهای خبر /

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha