آزادی 270 زندانی در فارس و رضایت اولیاءدم در یک پرونده قصاص در شهرستان کوار

رئیس کل دادگستری استان فارس از آزادی 270 زندانی در راستای اجرای دستور ریاست قوه قضائیه و رهایی یک محکوم به قصاص در شهرستان کوار از مجازات خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس،حجت الاسلام سید کاظم موسوی با بیان اینکه 7 نفر از آزاد شدگان را بانوان و 263 نفر را مردان تشکیل می دادند گفت: 38 نفر از این افراد با مرخصی ، 87 نفر دیگر با پذیرش وثیقه و 33 نفر دیگر نیز با قبول کفالت از زندان آزاد شدند.
وی با اشاره به اینکه در همین ایام اعضای شوراهای حل اختلاف نیز با جدیت بیشتری موضوع مصالحه در پرونده ها و حل اختلافات را مد نظر قرار دادند تصریح کرد: یک فقره پرونده قصاص در شهرستان کوار با تلاش اعضای شورای حل اختلاف منجر به اخذ رضایت گردید و شکات پرونده از اجرای مجازات قصاص صرف نظر کردند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به اینکه اعضای شوراهای حل اختلاف استان فارس با اخذ رضایت از شکات پرونده زمینه آزادی و تخفیف مجازات 19 زندانی را فراهم کردند گفت: بیش از 14 نفر از زندانیان مالی نیز با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان رهایی یافتند.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی انسجام و هماهنگی بخش های مختلف مجموعه قضایی استان در راستای فراهم سازی زمینه آزادی زندانیان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: سرکشی قضات در همه حوزه های قضایی از زندان ها کاربردی است و کیفیت این روند توسط معاون قضایی دادگستری استان و معاونین دادستان مرکز استان بررسی و نظارت می شود.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha