دیدار مدیرعامل ستاد دیه کشور با مدیرکل زندان‌ها و مقامات قضایی خراسان شمالی

علی شمس مدیرعامل ستاد دیه کشور با سفر به استان خراسان شمالی ضمن بررسی وضعیت کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در این استان با رئیس‌کل دادگستری، دادستان مرکز استان و مدیرکل زندانهای خراسان شمالی دیدار و گفتگو صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خراسان شمالی، در این دیدار که در محل زندان مرکزی بجنورد برگزار گردید، مدیرعامل ستاد دیه کشور در سخنانی وضعیت خراسان شمالی را در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مطلوب دانست و از این استان به عنوان یک استان برتر در انجام فرآیند کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را نیازمند یک ساختار مناسب دانست و اظهار داشت: با همدلی و همکاری موجود بین مجموعه قضایی استان اجرای این فرآیند تسهیل گردیده است.

حجت‌الاسلام براتی‌زاده رئیس‌کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه خراسان شمالی در این دیدار از کمک به کاهش جمعیت کیفری به عنوان یکی از سیاست‌های کلان و راهبردی قوه قضائیه نام برد و خاطرنشان ساخت اقدامات ستاد دیه در این چند سال ضمن ترویج روحیه گذشت و بخشش، نقش مؤثری در کمک به کاهش جمعیت کیفری زندانها داشته است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی به برگزاری منظم جلسات هیئت امناء این ستاد دیه در خراسان شمالی اشاره نمود، و اظهار داشت: با مدد خیرین و نیکوکاران و همچنین مجموعه زندانها در تلاش هستیم تا زندانیان جرائم غیرعمد در کمترین زمان ممکن پس از انجام تحقیقات، به آنها کمک و موجبات آزادی آنان از زندان فراهم گردد.

در ادامه این گفتگو خرید یک قطعه زمین جهت ساخت ساختمان نمایندگی ستاد دیه در خراسان شمالی و اختصاص چهار میلیارد تومان جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از جمله دستاوردهای سفر مدیر عامل ستاد دیه کشور به استان خراسان شمالی بوده است.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha