دوره آموزش «ضابطین قضایی» ویژه کارکنان زندان‌ها و اقدامات‌تامینی و تربیتی فارس برگزار شد

به منظور  ارتقاء عملکرد ضابطین قضایی در اجرای تکالیف قانونی دوره آموزش ضابطین قضایی ویژه کارکنان مشمول در زندان ها و مراکز تامینی و تربیتی استان فارس در شیراز برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، معاون نظارت و بازرسی دادستانی عمومی و انقلاب مرکز فارس و استاد این دوره آموزشی، در خصوص برگزاری اولین دوره آموزش ضابطین قضایی ویژه کارکنان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان فارس گفت: لازم است کارکنان و مامورانی که ضابط دادگستری محسوب می‌شوند، تحت آموزش های لازم قرار گیرند که بتوانند برابر قانون به این مسئولیت عمل کنند.
قاضی جمشید فرهادی افزود: بر اساس قوانین جاری خصوصا آیین دادرسی کیفری؛ رؤسا،معاونین و ماموران یگان حفاظت جزو ضابطین هستند و برای اینکه بتوانند کارت ضابطین را دریافت کنند، می بایست در دوره‌های آموزشی شرکت کنند و با مبانی قانونی و قوانین مرتبط از جمله قانون آیین دادرسی کیفری قانون، نحوه به کارگیری سلاح و مهمات و... آشنا شوند تا کارت ضابطیت را دریافت نمایند تا بتوانند به وظیفه قانونگذاری که بر دوش آنها نهاده شده به بهترین نحو عمل نمایند.
این مقام قضایی تصریح کرد: این موضوع علاوه بر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، در بخشنامه ها و دستورالعمل ها سندهای بنیادین و تحولی قوه قضاییه هم مورد اشاره است و نیاز است که نیروهای متخصص آموزش ببینند که بتواند در مواجهه با بحث زندان بانی، مبانی نگهداری زندانیان و اصول اعزام و بدرقه زندانیان، و... کمترین آسیب به خودشان و زندانیان را شاهد باشیم.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha