جشن «میلاد حضرت زهرا(س)»و تجلیل از بانوان شاغل در ستاد اداره‌کل و زندان‌های شیراز برگزار شد

همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها جشن ولادت نور و آیین تکریم و تجلیل از بانوان شاغل در ستاد اداره کل و زندان های مرکز استان در فارس برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، در این آیین که با حضور حجت الاسلام رجایی نسب معاون قضایی رییس کل دادگستری فارس،جمعی از مسئولین ستاد اداره کل، همکاران زن اداره کل زندان های استان و زندان های عادل آباد،مجتمع حرفه آموزی،زندان شماره ۲ و کانون اصلاح تربیت و بازداشتگاه شیراز همراه بود، نخست محسن انصاری معاون سلامت اصلاح و تربیت اداره کل زندان های استان با تبریک ولادت دخت پیامبر اعظم، اهتمام و اراده مدیر کل زندان های استان را در برپایی آیین جشنهای،مذهبی، دینی ، انقلابی و سنتی-ملی؛ توسعه روحیه نشاط و شادابی پرسنلی و تکریم آنان در مناسبت های مختلف عنوان کرد.
معاون قضایی رییس کل دادگستری فارس هم با تبریک خجسته سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، انتخاب این روز فرخنده را از سوی شورای عالی فرهنگی کشور به نام و عنوان روز مادر و روز زن برگ زرینی در نظام توصیف کرد و گفت: ولادت با سعادت امام خمینی کبیر نیز در این روز رخ داده، انسان والایی که انقلاب شکوهمند و بزرگ اسلامی را به پیروزی رساند و بساط ظلم ستم شاهی را از این مملکت جمع کرد.
حجت الاسلام رجایی نسب افزود: نظام در تکریم بانوان و تجدید از شان و منزلت والای آنان که تقریباً نیمی از جمعیت کشور را نیز به خود اختصاص داده‌اند اهتمام شایسته را داشته و به معنای واقعی در نظام اسلامی به شأن و جایگاه و منزلت بانوان ارزش و ارج گذاشته می شود و منزلتی که زن در نظام جمهوری اسلامی داراست در کمتر نظام و دولتی در جهان قابل مشاهده است زیرا امام بزرگ فرمود: از دامن زن است که مرد به معراج می رسد و این اوج جایگاه عالی زن را در نظام اسلامی را نشان می دهد.

این مقام ارشد قضایی استان فارس،با اشاره به روایاتی از پیامبر اعظم و ائمه معصومین، حضرت فاطمه زهرا (س) را اسوه و الگوی بشریت وبهانه آفرینش توصیف کرد و گفت: امام عصر(عج)، حضرت زهرا (س) را اسوه حسنه خود معرفی فرموده اند، وجود مقدسی که تمام کاینات و موجودات مکلف به تکریم و اطاعت از وی هستند و بهانه آفرینش است و لذا شایسته است که بانوان به این وجود مقدس و بزرگ مفتخر باشند که در صدر و رأس زنان عالم، وجود مبارک صدیقه طاهره قرار دارد و همه باید به این وجود مفتخر باشند.

در ادامه مراسم با لوح سپاس، اهدای هدایا و دو جلد کتاب از بانوان شاغل تجلیل شد.

همچنین از لیلا اکبرپور رییس مرکز آموزش و پژوهش منطقه ۴سازمان زندان ها در شیراز به دلیل کسب رتبه برتر در سطح مناطق ۱۰گانه کشور ویژه قدردانی شد.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha