7 زندانی جرایم مالی استان ایلام از زندان آزاد شدند

در مراسمی با حضور رییس‌کل دادگستری و مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام، 7 زندانی جرایم مالی با همت ستاددیه، کمک‌های خیرین و ارفاقات قانونی از زندان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان ایلام، به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) مراسمی در زندان مرکزی برگزار شد و ضمن آزادی تعدادی از زندانیان جرایم مالی نیازمند، از کارکنان زن و زندانیان فعال در حوزه های فرهنگی و ورزشی تجلیل شد.

مجید احسانی مدیرکل زندان های استان ایلام در ابتدای مراسم گفت: از ابتدای سال تا کنون 152زندانی جرایم مالی نیازمند از زندان های استان آزاد شدند و این آمار در دوسال گذشته تا پایان دی ماه به بیش از 500 زندانی رسیده است. وی افزود: فرایندآزادسازی زندانیان جرایم مالی روند رو به رشدی داشته است و برای تداوم و افزایش تعداد آزادی ها تا پایان سال برنامه ریزی شده است.

احسانی اذعان داشت: برای 33درصد از زندانیان شغل ایجاد شده است و 40 درصد از زندانیان نیز در دوره های آموزشی، فنی و حرفه ای در حال یادگیری مهارت های مختلف هستند. وی به فعالیت مرکز شماره 2 فنی و حرفه ای استان مستقر در زندان مرکزی اشاره ای داشتد و گفت: در حال حاضر 26 دوره آموزشی با کمک جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای در سطح زندان ها در حال آموزش هستند.

7 زندانی جرایم مالی استان ایلام از زندان آزاد شدند

علی محمدی رییس کل دادگستری استان ایلام نیز در ادامه فعالیت های زندانبانی اسلامی در سطح استان را ارزشمند و قابل تقدیر دانست و به سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اشاره ای داشت. وی تلاش مراجع قضایی را در راستای حل مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری با ارائه راهکارهای قانونی و ارفاقات قضایی دانست و گفت: ارتباط مستمر و دوسویه مراجع قضایی و مجموعه زندان ها، فرایند انجام امورات را تسهیل کرده و زندانیان بی واسطه مشکلات خود را با قضات در میان می گذارند.

7 زندانی جرایم مالی استان ایلام از زندان آزاد شدند

گفتنی است در ادامه این مراسم طی لوحی از سوی مجید احسانی از مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام به منظور همکاری اثربخش با اداره کل زندان های استان ایلام در راستای پیشبرد اهداف اصلاحی و تربیتی، تقدیر شد.

7 زندانی جرایم مالی استان ایلام از زندان آزاد شدند

7 زندانی جرایم مالی استان ایلام از زندان آزاد شدند

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha