جلسه هم‌اندیشی مدیران‌کل زندان‌ها و بهزیستی استان کردستان برگزار شد

 جلسه هم‌اندیشی و تفاهم‌نامه مشترک با محوریت توسعه همکاری‌های دوجانبه مدیران کل بهزیستی و زندان‌های کردستان باهدف کمک بهتر جامعه هدف که همان زندانیان و خانواده‌های آسیب‌دیده آنان در اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان کردستان، در این جلسه که مدیرکل بهزیستی و مدیرکل زندان‌های استان و کارشناسان ستادی ادارات مربوطه حضور داشتند. پس از بحث و تبادل‌نظر پیرامون اولویت‌های خدمات‌رسانی به زندانیان همچون، کارگاه‌های آموزشی کاهش آسیب‌های اجتماعی، امور توان‌بخشی مددجویان معلول و دارای مشکلات روحی و روانی و خدمات مشاوره و روان‌درمانی انجام پذیرد.

جلسه هم‌اندیشی مدیرکل زندان‌های کردستان با مدیر کل بهزیستی استان برگزار شد
در این دیدار محمدی مدیرکل زندان‌های استان بابیان اینکه خدمات اجتماعی، جایگزین مناسبی برای مجازات حبس و زندان است گفت: یکی از هدف‌های مجازات زندان، اصلاح مجرم است. اما به دلایل اجتماعی پس از آزادی، همچنان به‌نوعی این تنبیه ادامه دارد، خصوصاً در شهرها و محیط‌های کوچک، این فشار آن‌قدر زیاد و پررنگ است که فرد زندانی پس از آزادی بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی به‌ویژه فرصت‌های شغلی را از دست می‌دهد درنتیجه این فقط زندانی نیست که تنبیه می‌شود بلکه خانواده وی نیز متحمل فشارهای روانی، اجتماعی و اقتصادی می‌شوند. به همین منظور استفاده از مجازات جایگزین می‌تواند عواقب و آسیب‌های زندان را به حداقل برساند.وی در ادامه سخن خود گفت: بیش از نیمی از محکومان به حبس، پس از خروج از زندان دوباره مرتکب جرم می‌شوند و این در حالی است که باید برای شرایط زندانی پس از رهایی از زندان هم چاره‌ای اندیشیده شود. لذا ما در مراکز خود با آموزش و حرفه‌آموزی به زندانی‌ها آن‌ها را برای زندگی پس از آزادی آماده می‌کنیم.

جلسه هم‌اندیشی مدیرکل زندان‌های کردستان با مدیر کل بهزیستی استان برگزار شد

در این دیدار بر لزوم همفکری، تعامل، تفاهم و تبادل‌نظر و تجربیات دوسویه تأکید شد و ضرورت تا سیس یک مرکز مشاوره در راستای کمک به خانواده زندانی‌ها در اداره زندان‌های استان موردبررسی و ارزیابی قرار گرفت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha