تلاش گسترده محاکم قضایی برای آزادی زنان زندانی
تبریک روز مادر / بند نسوان

در سالروز ولادت با سعادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) رئیس کل دادگستری ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیر کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری از بند نسوان زندان مرکزی شهرکرد بازدید و ضمن دیدار و گفتگو با زندانیان این بند به درخواست‌ها و مطالبات ایشان رسیدگی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های چهارمحال و بختیاری، در ابتدای این دیدارها احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک میلاد یگانه در عالم خلقت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت روز زن، الگو پذیری از شخصیت بی‌بدیل و گرانبهای این بانوی بزرگ را موجب کمال و سعادت در زندگی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در برابر نگاهی که جوامع غربی به زن به عنوان یک کالا دارند دین مبین اسلام وجود و طینت پاک زن را برای بشریت به تصویر می کشد و استحکام خانواده و شکوفایی تعلیم و تربیت در جامعه را در گرو ایفای نقش همسرانه و مادرانه زنان قرار می دهد.

بهرامی افزود: بر این اساس حضرت فاطمه (س) که اسوه تمام عیار عفت و پاکدامنی است می تواند الگویی باشد برای تمامی زنان ایران به ویژه زنانی که به دلیل مشکلات زندگی در تنگنا قرار گرفته اند و یا به سبب ارتکاب جرم در زندان به سر می برند.

وی در ادامه با بیان اینکه وجود زن در خانواده گرمی بخش زندگی است تصریح کرد: باور قلبی ما قبول نمی کند که خواهرانمان به جای آنکه در کنار خانواده باشند عمرشان را پشت میله های زندان سپری کنند و لذا مسئولان قضایی همواره تلاش دارند تا با استفاده از تأسیسات ارفاقی مندرج در قانون حضور زنان در زندان به حداقل برسانند.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: مسئولان و متولیان امر نیز باید زمینه ای را فراهم آورند تا افراد و به ویژه زنان به دلیل مشکلات مالی ،اقتصادی و یا فرهنگی مرتکب جرم و تخلف نگردند.

در پایان بازدید مقامات ارشد قضایی استان از بند نسوان زندان مرکزی شهرکرد ضمن قدردانی از بانوان همکار در زندان های استان با اهدای گل، به میمنت روز مادر به مددجویان زندانی واجد شرایط هفت روز مرخصی اعطا گردید.

گفتنی است: پویش مهر مادرانه برای آزادی سه بانوی محکوم مالی به همت ستاد دیه در استان در حال برگزاری است.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha