بزرگداشت "روز مادر" مانع از تحمیل حبس به یک خانواده شد

به مناسبت بزرگداشت مقام زن و روز مادر و با مداخله جهادگرانه شورای حل اختلاف زندان بابل از ورود یک خانواده و جدایی آنها از فرزند سه ساله جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، مهدی شریعت نژاد رئیس اداره زندان شهرستان بابل از آزادی یک خانواده در ایام بزرگداشت مقام زن خبر داد.

شریعت نژاد گفت: در جریان سرکشی از قسمت های مختلف اداره متوجه گریه های یک زن شد، که برابر بررسی بعمل آمده این زن و شوهر به دلیل عجز از پرداخت اجاره مسکن با حکم دادگاه به زندان معرفی شدند.

وی ادامه داد: بی تابی فرزند و مادر بسیار ناراحت کننده بود و نکته ای که ذهنم را درگیر کرد، این بود که با ورود این زن و شوهر به زندان از آنجا که فرزندشان سه ساله و قیمی ندارد می بایست جهت نگهداری به بهزیستی معرفی شود.

رئیس اداره زندان بابل در ادامه گفت: اعضاء شورای حل اختلاف این زندان در همان لحظه در یک اقدام جهادی شاکی پرونده را دعوت و با صحبت های اولیه خواستار مهلت پرداخت بدهی شدند که با هماهنگی و پیگیری های انجمن حمایت از زندانیان مبلغ 100 میلیون ریال به حساب شاکی پرونده واریز شد و میزان بدهی آنان تقلیل پیدا کرد.

شریعت نژاد با بیان این مطلب که اقدامات شورای حل اختلاف نباید منحصر به زندانیان داخل زندان باشد، توضیح داد: نباید صبر کرد تا زندانی وارد پوسته داخلی زندان شود و سپس برای آزادی وی اقداماتی انجام دهیم.

این مقام مسئول از پیگیری های دیگر گروه جهادی حل اختلاف که متشکل از کارکنان این اداره است، خبر داد و گفت: این گروه جهادی متشکل از 20 نفر از کارکنان هستند که در کنار شورای حل اختلاف زندان به تلاش و اخذ رضایت از شاکیان همت می گمارند و در چند روز گذشته با دو مورد مشابه دیگر که به خاطر محکومیت مالی به زندان معرفی شدند، با اخذ رضایت از شاکی مانع ورود زندانی به داخل پوسته ندامتگاه شدند.

همچنین زندانی رأی باز که متعاقب حکم دادگاه می بایست اقدام به افزایش سند می نمود با رایزنی با مقامات قضایی و گرفتن مهلت برای وی زندانی به زندان بسته منتقل نشد.

شریعت نژاد گفت: با همکاری و همدلی اعضای شورای حل اختلاف زندان بابل در آینده نزدیک خبرهای خوش دیگری در راه است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha