رتبه پنجم آذربایجان‌غربی در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس

استان آذربایجان غربی در زمینه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس رتبه پنجم کشور را دارا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی،شش هزار و ۷۸ رای جایگزین حبس و ۷۴۵ پابند الکترونیک در ۹ ماهه سال جاری در محاکم استان صادر شده است.

دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت :آرای جایگزین حبس که در قانون مجازات اسلامی برای برخی جرایم کم‌اهمیت پیش‌بینی شده است اهرمی بسیار مناسب برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و اصلاح و باز اجتماعی کردن بزهکاران که دارای شرایط قانونی هستند و اثرات مثبت بسیاری در مقابل آثار مخرب حبس دارد و قضات استان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اضافه کرد: در دادگستری کل استان در ۹ ماهه سال جاری شش هزار و ۷۸ رای جایگزین حبس صادر و با درخواست ۷۴۵ پابند الکترونیک موافقت شده که این میزان نسبت به کل سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

عتباتی با اشاره به صدور این میزان از احکام جایگزین حبس ادامه داد: این میزان از صدور آرای جایگزین حبس و پابند الکترونیک بسیار ارزشمند است و نشان می دهد که قضات استان از این ظرفیت قانونی در امور عام المنفعه به خوبی استفاده کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: با توجهی که قضات به این مهم می‌کنند امید است که استفاده از این نوع مجازات ها که هم برای فرد بزهکار و هم برای جامعه مفید فایده است بیش از پیش توسعه یابد.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha