زن نقش تاثیرگذار و محوری در خانواده و جامعه دارد

مراسم بزرگداشت مقام زن و روز مادر در آستانه فرارسیدن ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها با حضور مدیرکل زندان های سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام جهانتیغی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان، بیژن سرابندی دبیر ستاد کاهش آسیب و کارکنان زن مراکز تامینی و تربیتی زاهدان، بنیاد تعاون زندانیان استان و انجمن حمایت از زندانیان زاهدان در سالن اجتماعات مرکزآموزش منطقه 9 زندان های کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان و بلوچستان،محمدحسین خسروی با تبریک هفته مقام زن و قرار گرفتن در آستانه فرارسیدن سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و روز مادر بر نقش مهم زن در زندگی و جامعه اشاره کرد وگفت:امروزه بانوان در تمامی عرصه ها در سطح اجتماع چه در عرصه های علمی ،آموزشی،اقتصادی و...همگام با مردها نقش آفرینی می کنند و توانسته اند پله های موفقیت را طی کنند و در جهان توانائی های خود را به اثبات برسانند.

وی با بیان اینکه زنان در آموزه های دینی ما مسلمانان از جایگاه والائی برخوردار هستند،خاطر نشان کرد:در جامعه کنونی مادران مسئولیت خطیری در مسیر تربیت فرزندان دارند اینک در شرایطی که فضای مجازی افسار گسیخته،تهاجم فرهنگی و توطئه های بیگانگان در جهت کمرنگ کردن تعالیم دین مبین اسلام در تلاش هستند تا به بنیان خانواده آسیب برسانند. بر همراهی پدران و بویژه مادران در تربیت فرزندان در این شرایط تاکید نمود و گفت:مردان بیشتر در پی کسب رزق و روزی درخارج از خانه هستند و رسالت تربیت فرزند نیز در خانه بر عهده مادران است و این امر نقش تاثیرگذار و محوری زن درخانواده و جامعه را نمایان می سازد.

خسروی از زحمات کارکنان زن در حوزه های کار و زندگی تقدیر و تشکر نمود و رشد و پیشرفت جامعه را مرهون زحمات این قشر فرهیخته عنوان کرد. در ادامه مراسم قرعه کشی مسابقه پیامکی آئین نامه سازمان زندان ها که به مناسبت فرارسیدن بزرگداشت هفته مقام زن در این مرحله ویژه بانوان برگزار گردید برخلاف سنوات گذشته که مردان در این برنامه مشارکت داشتند و به تعداد 3 نفر به قید قرعه جایزه نقدی 3/000/000 ریالی اهدا می شد با موافقت مدیرکل به تعداد 6 نفر از کارکنان زن که پاسخ درست را به روابط عمومی اداره کل ارسال نموده بودند به قید قرعه در این جشن معرفی شدند و مطابق جوایز نقدی قبل اهدا گردید.

شایان ذکر است اجرای دف نوازی توسط گروه اداره ارشاد،مسابقه علمی و... از دیگر برنامه های متنوع این مراسم بود و به کارکنانی که نام آنها فاطمه و زهرا می باشد با موافقت مدیرکل از امتیاز یک نوبت استفاده از رستوران برابر هزینه روز تولد کارمند که توسط اداره پرداخت میشود برخوردار می گردد .

اسامی برگزیدگان این دوره از قرعه کشی مسابقه پیامکی آئین نامه سازمان زندان به شرح ذیل می باشد؛ مهدیه سرگلزایی زندان خاش مهین اسماعیل نژاد اداره کل سمیه بیش بهار اداره کل مریم علمی زاهدان انیس نیک آریا زاهدان سارا صادق نژاد بنیاد تعاون

انتهای خبر/

* اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید. *

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha