مدیرکل زندان‌های فارس از زندان شهرستان فسا بازدید کرد

اسحاق ابراهیمی در راس هیأتی متشکل از روسای ادارات بازرسی، بهداشت و درمان، مرکز خدمات اجتماعی، فنی و مهندسی، فرمانده یگان حفاظت اره کل و کارشناس حوزه ی آمار و فناوری اطلاعات این اداره کل؛ ضمن حضور در زندان شهرستان فسا به مدت چهار ساعت از بخش‌های مختلف این زندان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، مدیرکل زندان های فارس در این بازدید از بخش های اداری سرکشی و با کارکنان ستادی و شیفت در فضایی دوستانه گفتگو و به واسطه حضور هوشمندانه و تلاش در اجرای برنامه‌های تامینی و تربیتی از آنان قدردانی کرد.
اسحاق ابراهیمی همچنین در بین زندانیان حضور یافت و ضمن بررسی برنامه‌های اصلاحی، آموزشی، تربیتی با آنان به گفتگو پرداخت.
وی در بازدید از بخش‌های مختلف بهداری و دیدار با مسئول و کارکنان بخش بهداشت و درمان زندان فسا، ضمن تاکید بر ضرورت بروز بودن عملکرد و ثبت جامع آمار خدمات بهداشت، درمان وسلامت روان و درمان های نگهدارنده به زندانیان؛ بر ضرورت آراستگی محیطی، استقرار فرایند علمی در خدمات و ایجاد محیطی با فضای روانی مثبت در حوزه بهداری تاکید کرد.
ابراهیمی همچنین بر در دسترس بودن خدمات دارو و درمان بر اساس نیاز زندانی و البته اولویت دادن به فرآیند بیماریابی تاکید کرد و گفت: زندانی بیمار می باید در کمترین زمان ممکن به پزشک دسترسی داشته باشد و فرآیند درمان برای وی اجرا شود.
مدیرکل زندان های فارس در جمع زندانیان ندامتگاه فسا افزود: باید در مفهوم قرآن تدبر کرد و قرآن را به سیره و الگوی زندگی مبدل ساخت.
وی با بیان اینکه از فرصت حبس باید برای اصلاح انگیزه های مجرمانه، اصلاح رفتار و اندیشه و بازگشت سعادتمندانه به جامعه استفاده کرد اظهار داشت: تلاش کنید ضمن مطالعه قرآن در معنای آن نیز اندیشه کنید و قرآن به دستور زندگی و رفتارتان مبدل شود.
ابراهیمی هدف دستگاه قضا از اعمال مجازات حبس را در اختیار قرار دادن فرصت تعامل و تدبر درخصوص مافات عمل عنوان کرد و گفت: شایسته است شما زندانیان از این فرصت برای اصلاح اندیشه تقویت و توانمندسازی خود به منظور بازگشت سعادتمندانه به جامعه استفاده و تلاش کنید تا فردی مفید برای خودتان، خانواده هایتان و اجتماع باشید.
مدیرکل زندان های اضافه کرد: توسعه آموزش ها به زندانیان با هدف ارتقاء دانش اجتماعی آنان و مهارت ها و کسب مهارت های اساسی زندگی به منظور زیست شایسته پس از آزادی ضرورت دارد.
از همه ظرفیت ها برای خدمت رسانی به گروه های مخاطب استفاده شود
اسحاق ابراهیمی در ادامه حضور و سرکشی خود از زندان فسا، از پروژه‌های عمرانی جاری در این موسسه کیفری نیز بازدید به عمل آورد.
وی با همراهی مهندس خرمایی رئیس اداره فنی و مهندسی اداره کل و زراعتی رییس زندان از پروژه آشپزخانه صنعتی زندان، اندرزگاه ۱۵۰ نفره ، سالن ملاقات کابین شماره ۲ ، انبار مرکزی زندان و... بازدید و جهت تکمیل و شتاب روند ساخت دستورات لازم را ابلاغ کرد.
این مقام ارشد زندان های فارس با تاکید بر اینکه از تمام ظرفیت ها و فضاها باید برای ارتقای بهره‌وری و خدمت‌رسانی به گروه‌های مخاطب استفاده شود خاطرنشان کرد: در پروژه‌های عمرانی جدید جاری در زندان های استان به دنبال ارتقای سرانه های نگهداری، آموزشی، اصلاحی و تربیتی ، خدماتی و پشتیبانی هستیم.
رسالت ما صیانت از سربازان و ارتقاء مهارت های زندگی آنهاست
ابراهیمی در ادامه برنامه‌های خود در بازدید از زندان فسا، با حضور در آسایشگاه پرسنل وظیفه با آنان در فضایی صمیمی و دوستانه دیدار کرد. در این دیدار که با همراهی سرهنگ طهماسبی فرمانده یگان حفاظت این اداره کل و زراعتی رئیس زندان انجام پذیرفت، ابراهیمی ضمن تقدیر از خدمات سربازان در استقرار نظم و اراتقای امنیت، بر ضرورت توسعه خدمات رفاهی،فرهنگی، آموزشی و توانمندسازی سربازان در حوزه مهارت‌های اساسی زندگی تاکید کرد.
مدیرکل زندانهای فارس؛ سربازان وظیفه را امانت مردم در سازمان و آینده سازان کشور توصیف کرد و گفت: خدمت سربازی دورانیست برای کسب تجربه، لذا از سربازانی که در این زندان وسایر زندانها خدمت می‌کنند،می خواهم از این دوران برای ارتقاء مهارت های زندگی- اجتماعی و دوران پس از خدمت استفاده موثر داشته باشند.
وی توجه به معنویت را در تمام مراحل زندگی ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: تاکید ما به رؤسای زندان ها، فرماندهان یگان ها و حوزه های آموزشی اداره کل این است که فرصت فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای را برای سربازان،ضمن خدمت فراهم سازند تا آنان با دانش و مهارت شغلی مناسب سربازی را به پایان رسانده و پس از دوران خدمت؛ کسب و کارمناسبی و برای خود راه اندازی نمایند.
در آغاز این دیدار، سرهنگ طهماسبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل، اقدامات رئیس زندان و فرمانده یگان زندان را به واسطه حسن عملکرد قابل تقدیر توصیف کرد.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha